۲۷۰ دانش آموز خراسان جنوبی در رشته های پزشکی پذیرش شدند

واقعی از پذیرش ۲۷۰ دانش آموز استان خراسان جنوبی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در آزمون سراسری ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی واقعی» صبح امروز (۱۹ آبان) در نشست هم اندیشی پیشکسوتان و صاحب نظران عرصه ی تعلیم و تربیت در استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شدف اظهار کرد: دگرگونی‌های کرونایی، تهدیدها و فرصت‌های بسیاری را برای آموزش و پرورش ایجاد کرد و باید شرایط زیست بوم جدید به صورت عینی در کتب‌ درسی به دانش‌آموزان تدریس شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به قرار گرفتن خراسان جنوبی در ردیف سه استان برتر کشور در ۱۰ساله اخیر و کسب رتبه نخست نمرات امتحانات کشور در سال گذشته، گفت: هر چند ابتدای شیوع ویروس کرونا به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت ها غافلگیر کننده بود، اما با همت معلمان و کمک سایر دستگاه های اجرایی آموزش نه تنها تعطیل نشد بلکه امروز شاهد هستیم بیش از ۹۰ درصد مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

 

واقعی افزود: خوشبختانه ۲۷۰ دانش آموز  استان خراسان جنوبی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در آزمون سراسری ۹۹ پذیرش شدند.

 

وی در ادامه به آسیب های برگزاری کلاس های به صورت غیر حضوری اشاره کرد و گفت: عدم برقراری ارتباط عاطفی بین دانش آموز و معلم، عدم دستیابی به مهارت زندگی اجتماعی توسط دانش آموزان دوره ابتدایی، بیماری های جسمی و روانی و تبدیل شدن دانش آموزان به کودکان کار از جمله آسیب هایی هستند که سلامت جسم، روان و تحصیل دانش آموزان را تهدید می کنند.

 

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت جهادی معلمان استان در عرصه تولید محتوای الکترونیک و برنامه درسی در فضای مجازی و شبکه شاد به صورت ۲۴ ساعته، بیان کرد: خستگی و فرسایش شغلی در صورت ادامه دار شدن بیماری کرونا یکی دیگر از آسیب هایی است که در کمین فرایند یاد دهی و یادگیری نشسته است.

 

وی همچنین بازنگری در محتوای آموزش های غیر حضوری، آموزش اولیای دانش آموزان به عنوان دستیار معلم، ارائه راهکار برای آزمون های توصیفی دوره ابتدایی به ویژه پایه های اول و دوم در آموزش غیر حضوری، توسعه ی زیر ساخت ها در بخش سخت و نرم افزاری، ارائه برنامه ای جامع برای نحوه حضور و تدریس معلمان و آموزش نحوه مدیریت آن ها در کلاس درس غیر حضوری را ضروری  دانست و افزود: لازمه ی آموزش مطلوب به صورت غیر حضوری، مهارت آموزی و کارآفرینی توسط معلم است؛ به طوری که این توانمندی در رفتار دانش آموز مشاهده شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی دستیابی کامل به اهداف سند تحول بنیادین را منوط به بصیرت جامعه در اولویت بخشی به مسائل تعلیم و تربیت دانست و خاطر نشان کرد: در آموزش از راه دور به ویژه در دوره ی ابتدایی (در پایه های اول و دوم ) مشارکت اولیاء در فرایند یاددهی و یادگیری متناسب با شیوه ی کار و روش تدریس معلم است.

 

به گفته وی برنامه تدریس علمی مهمترین اصل در آموزش غیر حضوری بوده و معلمان با مدیریت هوشمند و هدفمند کلاس در این شیوه، دانش آموزان را به صورت فعال در فرایند آموزش و پرورش مشارکت می دهند.

 

کد خبر 991245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha