۹۱ زندانی جرائم غیرعمد در خراسان جنوبی آزاد شدند

هاشمی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۱ زندانی جرایم غیرعمد در استان با کمک های مردمی و ستاد دیه آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

«علی هاشمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۹۱ نفر از زندانیان  جرائم غیر عمد با کمک خیرین، ستاد دیه کشور و کمک مددکاران از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی با بیان اینکه از تعداد کل زندانیان ۹۰ نفر مرد بودند، افزود: از این تعداد ۴۸ زندانی مالی، ۳۶ نفر مهریه و بقیه مربوط به نفقه و دیه بوده اند.

 

هاشمی ادامه داد: مبلغ بدهی مالی زندانیان مذکور بیش از ۳۲۶ میلیارد  و ۸۴ میلیون ریال بود که با همت مددکاران و تلاش هیات‌های صلح و سازش، مبلغ بیش از ۹۶ میلیارد  و ۱۲۸ میلیون ریال تخفیف و رضایت شکات اخذ شد.

 

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۶ میلیارد و ۴۱۸ میلیون ریال از سوی ستاد دیه کشور نیز به صورت بلاعوض بابت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان پرداخت شده است، بیان کرد: از سوی بنیاد مستضعفان و ستاد دیه استان خراسان جنوبی نیز بیش از هفت میلیارد و ۹۶۲ میلیون ریال برای آزادی این محکومین پرداخت شد.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۱۹۱ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال بابت اعسار زندانیان پذیرفته شد، گفت: همچنین بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۵۸۲ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

 

هاشمی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون بیش از ۱۱۵ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند، افزود: مبلغ حدود ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مورد نیاز است.

 


وی در پایان عنوان کرد: بدهکاران مالی با تعداد ۶۵ نفر و مهریه با ۴۹ نفر بیشترین میزان زندانیان جرایم غیرعمد حاضر در زندان‌های خراسان جنوبی هستند.

 

 

 

کد خبر 991287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha