طرح فصلی کتاب در بقای کتابفروشی های کوچک و محلی اثرگذار است

تیموریان معتقد است، طرح های فصلی کتاب ضمن افزایش انگیزه برای خرید کتاب، شوکی به کتابفروشی ها وارد می کند.

«امید تیموریان» به بهانه برگزاری طرح پاییزه کتاب ۹۹ که همزمان با هفته کتاب برگزار می شود، درباره برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها که با عنوان طرح‌های فصلی فروش کتاب مطرح است به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: اجرای طرح‌های عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب انگیزه‌ای برای خرید کتاب ایجاد می‌کند به ویژه برای خرید برخی از آثاری که این روزها قیمت‌شان بیشتر شده است. در واقع مخاطب صبر می‌کند تا طرح تابستانه یا پاییزه شروع شود و پس از آن اقدام به خرید می‌کند. این طرح‌ها همچنین شوکی به بازار کتاب‌فروشی وارد می‌کند.

مدیر کتابفروشی پاتوق کتاب استان ایلام فصلی بودن طرح‌های فروش کتاب را مناسب دانست و افزود: اگر طرح فروش کتاب از این تعداد بیشتر باشد و اجرا شود، مشتری شرطی می‌شود و گمان می‌کند همیشه باید کتاب را با تخفیف تهیه کند. همچنین مقدار اعتباری که برای هر مخاطب در نظر گرفته شد به ویژه در طرح پاییزه کتاب منطقی است.

وی در مورد تاثیرگذاری طرح های فصلی بر کتابفروشی ها خاطر نشان کرد: : همیشه در ایام اجرای طرح با افزایش استقبال مخاطب رو ‌به‌رو هستیم و مشتری جدید به کتابفروشی می‌آید و به نظرم طرح‌های فصلی فروش کتاب بسیار در بقای کتابفروشی‌های کوچک و محلی اثرگذار است و در واقع این طرح‌ها، کتابفروشی در شهرهای کوچک را مورد حمایت قرار می‌دهد.

 

گفتنی است، بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود و طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با هفته کتاب برگزاری خواهد شد.
 

کد خبر 991303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha