۲ سازه آبخیزداری در سربیشه اجرا می شود

فتحی گفت: امسال دو سازه آبخیزداری در شهرستان سربیشه اجرا می شود.

«محمد فتحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه امسال دو سازه آبخیزداری در شهرستان سربیشه اجرا می شود، گفت: در بخش درح حوزه مشوکی، بند خاکی لانو به حجم 55 هزار متر مکعب و یک سازه سرریز ملاتی هم برای بند خاکی حاجی آباد در حوزه توسعه آبخوان از محل اعتبارات صندوق توسعه در دستور کار قرار دارد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه تعداد خانوارهای برخوردار از مزایای این دو طرح را حدود 1200 خانوار اعلام کرد و یادآور شد: پس از احداث بند خاکی در روستای حاجی آباد مود در سال گذشته، امسال اجرای سازه سرریز ملاتی در این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

 

فتحی از اجرای طرح مطالعات تفضیلی اجرایی در سه حوزه آبخیز شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به دستورالعمل جدید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و پیگیری های انجام شده، مطالعات در این حوزه ها در دستور کار قرار دارد.

 

به گفته وی طرح مطالعاتی سه حوزه آبخیز شهرستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تخصیص مرحله دوم سال 98 به مساحت 53 هزارو 578 هکتار و اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 245 میلیون ریال اجرا می شود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه افزود: قرارداد این طرح های مطالعاتی در حوزه های چاهخو قنبر به مساحت 15 هزار و 928 هکتار با اعتبار هزارو 230 میلیون ریال، حسن کلنگی به مساحت 20 هزارو 945 هکتار و هزارو 590 میلیون ریال و حوزه عربخانه به مساحت 16 هزارو 705 هکتار و اعتباری بالغ بر چهارده هزارو 250 میلیون ریال با شرکت های مشاور بسته شده است.

 

وی با بیان اینکه اجرای این مطالعات تا 6 ماه آینده به پایان می رسد، اظهار امیدواری کرد پس از اجرای مطالعات و مشخص شدن نوع سازه، عملیات اجرایی آن در صورت تخصیص اعتبارات در سال های آینده انجام شود.  

 

 

کد خبر 991329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha