اجرای طرح کاداستر راهکاری برای پیشگیری از زمین خواری و تصرف در استان البرز است

آبادی با اشاره به اهمیت اجرای طرح کاداستر در استان البرز با اهتمام استانداری البرز و دیگر دستگاه های اجرایی گفت: اجرای طرح کاداستر راهکاری برای پیشگیری از زمین خواری و تصرف در استان البرز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « احمدعلی آبادی فراهانی» طی نشست شورای اسلامی شهر کرج که دوشنبه 19 آبان در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج با حضور اعضاء شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد گفت: ضرورت سند مالکیت به ویژه برای املاک قولنامه ای راهکاری برای پیشگیری از زمین خواری و تصرف های غیرقانونی است.

 

مدیرکل بازرسی البرز افزود: برای حفاظت از حقوق مالکان و افرادی که در امر ساخت و ساز ذینفع هستند باید تدابیر جهت صیانت از حقوق آنان به عمل آید.

 

وی ادامه داد: یکی از طرح ها در این خصوص کاداستر است که در این رابطه از استانداری البرز انتظار می رود با مشخص کردن سرگروه های معین نسبت به اجرا و تحقق این طرح اقدام کند.

 

به گفته فراهانی، تمامی دستگاه های اجرای استان با حساسیت در خصوص اجرای این طرح باید اهتمام داشته باشند ولی کوتاهی های جدی صورت گرفته و مطالبه جدی را شاهد نبودیم.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر شاهد این هستیم که بیش از هزاران ملک قولنامه ای در البرز رها شده و کسی هم برای تعیین تکلیف آن اهتمامی ندارد.

 

مدیرکل بازرسی البرز تصریح کرد: با اجرای طرح کاداستر زمین خواری و تصرف به حداقل می رسد، در این خصوص راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، منابع طبیعی و شهرداری می توانند با همراهی استانداری البرز قدم های موثری را بردارند.

 

 

 

کد خبر 991336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha