۹ هزار تُن پنبه از اراضی کشاورزی بشرویه برداشت می شود

سرچاهی گفت: امسال بیش از ۹ هزارتُن پنبه از اراضی کشاورزی شهرستان بشرویه برداشت می شود.

«حسین سرچاهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار داشت: در فصل تابستان، هشت محصول کشاورزی از جمله خربزه، هندوانه، نخود، لوبیا، عدس، کنجد، گوجه فرنگی و خیار در شهرستان بشرویه برداشت شده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه بیان کرد: این محصولات کشاورزی فصل تابستان بشرویه به استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و یزد صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه فصل پاییز زمان برداشت محصولات پنبه و ارزن در این شهرستان است، افزود: حدود سه هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی بشرویه تحت کشت بشرویه است و سالانه 9هزار و 800 تُن پنبه از این اراضی برداشت می شود و تاکنون تنها پنج درصد از این مقدار برداشت شده است.

 

سرچاهی به بحث برداشت ارزن اشاره کرد و گفت: حدود 100 هکتار از اراضی بشرویه تحت کشت ارزن قرار دارد و سالانه 800 تُن ارزن از این اراضی برداشت می شود و هنوز زمان برداشت آن نرسیده است.

 

وی با بیان اینکه هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی بشرویه زیر کشت پسته است، افزود: از این اراضی 12هزار و 800 تُن پسته امسال برداشت کردیم و متاسفانه به دلیل عدم داشتن برند برای بسته بندی کردن پسته بشرویه، بدون برند به سراسر کشور ارسال شده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه در پایان با اشاره به محصول زعفران این شهرستان گفت: امسال خرید تضمینی زعفران اجرایی می شود و زعفران پوشالی کیلویی 11 میلیون تومان و نگینی کیلویی 13 میلیون تومان خریداری خواهد شد و یک هزار و 546 هکتار از اراضی بشرویه تحت کشت زعفران است و سالانه چهار تُن زعفران برداشت می شود و تاکنون پنج درصد از اراضی تحت کشت، برداشت شده است.

کد خبر 991411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha