صدای اذان پس از ۲۸ سال از مساجد «شوشا» شنیده خواهد شد

رئیس دولت آذربایجان اعلام کرد که صدای اذان پس از ۲۸ سال از مساجد شهر «شوشا» که یک شهر تاریخی در جمهوری آذربایجان است شنیده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « menafn»، رئیس دولت آذربایجان اعلام کرد که صدای اذان پس از 28 سال از مساجد شهر «شوشا» که یک شهر تاریخی در جمهوری آذربایجان است شنیده خواهد شد.

 

رئیس جمهوری آذربایجان در یک کنفرانس مطبوعاتی خطاب به مردم گفت: شوشا به مدت حدئد 28 سال تحت اشغال بود. این شهر جایگاه ویژه ای در تاریخ آذربایجان دارد و شهر قدیمی و تاریخی ماست.

 

وی افزود:قرن هاست که آذربایجانی ها در شوشا زندگی می کنند ، می سازند و می آفرینند. شوشا مروارید نه تنها آذربایجان بلکه کل قفقاز است اما با اشغال شوشا دشمن ضربه بزرگی به میراث فرهنگی ما وارد کرد ، اماکن تاریخی ما را نابود کرد ، مساجد ما را ویران کرد و به ما توهین کرد.

 

رئیس جمهوری آذربایجان ادامه داد: ما اکنون به شوشا برگشته ایم. ما همه مکانهای تاریخی خود ، تمام مساجد خود را بازسازی خواهیم کرد و بعد از 28 سال دوباره صدای اذان در شوشا شنیده می شود.

 

وی همچنین گفت: چند سال پیش در ورودی مسجدی که به دستور من در شهرک «جوجوق مارجانلی » ساخته شد و پس از جنگ آوریل 2016 از اشغال آزاد شد ، گفتم که این مسجد شبیه مسجد شوشا است و همان سبک معماری را دارد.من گفتم که یک روز ما مساجد خود را که توسط دشمن در شوشا تخریب شده بود ، بازسازی خواهیم کرد و آن روز در راه است. امروز پرچم آذربایجان در شوشا به اهتزاز در آمده است.

 

 رئیس جمهوری آذربایجان تاکید کرد که امروز همه مردم آذربایجان از این خبر خوب استقبال و به آن افتخار می کنند.

کد خبر 991437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha