برنامه ستاد فهما برای هفته کتاب/ از برگزاری مسابقات تا تقدیر از فعالان کتابخوانی در سه‌شنبه‌های تکریم

سعادتی با اعلام برنامه‌ ستاد فهما برای بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، گفت: این برنامه‌ها از ۲۴ تا ۳۰ آبان در قالب پویش «# شنبه -های-کتاب-مساجد» و در محورهایی همچون برگزاری مسابقات و جشنواره‌های کتابخوانی اجرا می‌شود.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 تا 30 آبان ماه برگزار می شود و ستاد فهما به منظور ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و نیز ارتقای سطح علمی فرهنگی بچه های مسجد، هر ساله برنامه های متنوعی را برای گرامیداشت این هفته اجرا می کند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه این برنامه ها امسال با محوریت طرح ملی ایران قوی در قالب پویش «# شنبه -های-کتاب-مساجد» اجرا می شود، تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید، رونق بخشیدن به کتابخانه های مساجد کشور، احیای نقش کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی و تقویت فعالیت های مردمی و خودجوش کتابداران ازجمله اهداف اجرا این طرح است.

 

وی با بیان اینکه مخاطب این طرح اعضای کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های عمومی مساجد هستند، گفت: پویش «# شنبه -های-کتاب-مساجد» در بازه زمانی24  تا 30 آبان در کانون ها و کتابخانه های مساجد سراسر کشور اجرا می شود.

 

سعادتی با شرح برنامه هایی که ذیل این طرح اجرا می شود، بیان کرد: اجرای طرح شنبه های کتاب تا پایان سال، و انتشار پوستر، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، عکس و فیلم از اجرای طرح شنبه های کتاب در فضای مجازی در سطح کانون ها و کتابخانه ها ازجمله این برنامه ها است.

 

وی اضافه کرد: همچنین،  انتشار فایل های مربوط به بیانات مقام معظم رهبری، شخصیت ها و افراد صاحبنظر درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی، جمع آوری کتاب های بدون استفاده از مساجد و منازل و توزیع آن بین کتابخانه های مساجد با اولویت مناطق محروم و روستایی، معرفی کتب مفید در کتابخانه مسجد توسط کتابداران در فضای مجازی و کانال اطلاع رسانی کانون برای گروه های سنی مختلف و تکریم فعالان حوزه کتاب اعم از کتابداران، اعضای کتابخانه، خیرین کتاب، ناشرین ، نویسندگان، مروجان کتابخوانی و... در قالب طرح سه شنبه های تکریم تا پایان هفته کتاب نیز ذیل این پویش طراحی شده است.

 

سعادتی تاکید کرد: شرکت در برنامه های ملی حوزه کتاب، اطلاع رسانی به اعضای کانون و کتابخانه پیرامون شرکت در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، مروجان کتابخوانی و جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، آموزش کتابداران   اطلاع رسانی پیرامون ثبت اطلاعات کتابدار در سامانه و شرکت کتابدار در دوره های آموزشی، ثبت و بروز رسانی اطلاعات کتابخانه های مساجد، بازدید میدانی یا ارتباط تصویری با کتابخانه های برتر استان (با رعایت پروتکل های بهداشتی)، ثبت و بروزرسانی اطلاعات هویتی کتابخانه در سامانه بچه های مسجد نیز ذیل برنامه های هفته کتاب پیش بینی شده است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در پایان خاطرنشان کرد: مستندسازی از فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی (عکس، فیلم ...) و ارسال به رواق معین، برگزاری مسابقات کتابخوانی همچون زنی که پیامبر بود، جاذبه حسینی، امام حسین (ع) و، ... خلاصه نویسی کتاب و بارگذاری آن در سامانه بچه های مسجد نیز در بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اجرا می شود.

 

 

کد خبر 991469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha