پویش معرفی حضرت محمد(ص) در تاتارستان

مسلمانان تاتارستان پویش معرفی حضرت محمد(ص) را برای آشنا کردن مردم کازان با پیامبر اسلام(ص) به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکة، جمعی از مسلمانان جمهوری تاتارستان از جمهوری های روسیه پویش معرفی حضرت محمد(ص) را در یکی از مناطق شهر کازان به راه انداختند.

 

این گروه از داوطلبان مسلمان به توزیع کتابچه های کوچکی که حاوی خطبه وداع حضرت محمد(ص) هنگام حجة الوداع در روز عرفه است، اقدام کردند. همچنین داوطلبان مسلمان درباره صفات و شخصیت حضرت محمد(ص)، پیامبر رحمت و مهربانی برای مردم سخنرانی کردند.

 

انتشارات کازان وابسته به اداره امور دین اسلامی در تاتارستان نیز به چاپ کتابچه های کوچک درباره اسلام و خطبه حجة الوداع به دو زبان تاتاری و روسی اقدام کرد. این اقدام کمکی به مسلمانان شرکت کننده در پویش معرفی حضرت محمد(ص) است.

 

هدف این پویش معرفی شخصیت حضرت محمد(ص) برای تقویت ارزش های اسلامی و انسانی و اخلاقی در بین ساکنان این منطقه و افزایش انگیزه جوانان برای توجه به شناخت پیامبر(ص) و درک مبانی اسلام است.

 

در همین حال، مسجد «یاردام» در شهر کازان سخنرانی ها و خطبه هایی را آغاز کرده است. محتوای این سخنرانی ها و خطبه ها داستان هایی درباره زندگی حضرت محمد(ص) است.

 

این پویش بر تشریح زندگی پیامبر(ص) و وقایعی که در زمان ایشان رخ داده است، تاکید دارد تا مسلمانان با وضعیت تاریخی زمان حضرت محمد(ص) و رفتارهای ایشان آشنا شوند.

کد خبر 991478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha