۳۹ کودک بی سرپرست به عنوان فرزندخواندگی در خراسان جنوبی واگذار شدند

عرب نژاد با بیان اینکه ۳۹ کودک بی سرپرست به عنوان فرزندخواندگی در خراسان جنوبی واگذار شدند، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است.

«علی عرب نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: در سال گذشته 58 کودک بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی استان به فرزندخواندگی واگذار شدند که از این تعداد 28 کودک پسر و 30 کودک دختر بودند.

 

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 39 کودک بی سرپرست واگذار شده است، افزود: از این تعداد 18 کودک پسر و 21 کودک دختر هستند و این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 34 درصد افزایش داشته است.

 

 

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر 149 خانواده  در نوبت تحویل فرزند از قبل و دارای پرونده تکمیل هستند و تعداد 110خانواده جدید در سامانه فرزند پذیری درمرحله ثبت نام قرار دارند.

 

 

 

عرب نژاد با اشاره به تعداد کودکان بی سرپرست و بدسرپرست گفت: در حال حاضر 555 کودک بی سرپرست و بد سرپرست در مراکز شبانه روزی و تحت مراقبت در خانواده در استان وجود دارد که تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند و 4 کودک هم قابل واگذاری هستند که مراحل واگذاری آنان در دست اقدام قرار دارد.

 

 

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی 2 سال اخیر 98 خانواده حکم سرپرستی موقت یعنی امین موقت و فرزند خوانده در استان دریافت کردند، اظهار کرد: : با توجه به اینکه روند واگذاری فرزندان به خانواده های متقاضی با هماهنگی مراجع قضایی و سازمان بهزیستی انجام می شود لذا هرگونه مراقبت و سرپرستی غیر قانونی از طریق خرید و فروش نوزاد و جعل شناسنامه ممنوع است.

 

 

 

وی در پایان گفت: سامانه فرزند پذیری با هدف شفافیت نحوه واگذاری کودکان راه اندازی شده که از تاریخ 16 اردیبهشت سال جاری مراحل درخواست فرزند خواندگی از ثبت تا دریافت نتیجه از طریق آن به آدرس   http://adoption. Behzisti. Net   انجام می شود.

کد خبر 991498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha