گرانی های اخیر هیچ توجیه و منطقی ندارد 

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه نوسان قیمت ارز و طلا در کشور و ‌همچنبن این گرانی‌ها هیچ توجیه و منطقی ندارند گفت: متأسفانه به‌جز گروه محدودی تقریباً تمام مردم جامعه قشر آسیب‌پذیر محسوب می‌شوند که باید اقدامات جهادی برای رفع این معضل صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول که در محل مصلای امام علی (ع) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات آمریکا به درستی فرموده‌اند که آمد و رفت اشخاص برای سیاست بین الملل ایران تفاوتی ندارد و جمهوری اسلامی بر اصول ۴۰ ساله خود پایبند خواهد بود.

 

امام جمعه دزفول با بیان اینکه تمام رؤسای جمهور سابق این کشور سیاستهای صهیونیست را اجرا میکنند و تفاوتی در رفتار آنها نیست افزود: هزینه تسلیم و سازش بسیار بیشتر از هزینه مقاومت و ایستادگی است.

 

وی به گرانی های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: نوسان قیمت ارز و طلا در کشور و ‌همچنبن این گرانی‌ها هیچ توجیه و منطقی ندارند و در عین حال که کالا به وفور وجود دارد اما افزایش قیمت‌ها بسیار تعجب‌آور است.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد دست‌هایی پشت پرده‌ در گرانبهای اخیر وجود دارد تا مردم را عصبانی کنند.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه گرانی‌ها ناشی از ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و رها شدن کار توسط برخی مسئولان است تصریح کرد: این روزها شاهد هستیم کالاها افزایش زیادی پیدا می کنند و سپس به مقدار ناچیزی ارزان می‌شوند؛ متأسفانه به‌جز گروه محدودی تقریباً تمام مردم جامعه قشر آسیب‌پذیر محسوب می‌شوند که باید اقدامات جهادی برای رفع این گرانی‌های بی‌ضابطه صورت گیرد.

 

امام جمعه دزفول در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی، موضوعی مهم است که باید این فرهنگ در شهرستان ترویج و نهادینه شود.

 

وی عنوان کرد: اقدامات نهاد کتابخانه‌های شهرستان ارزشمند است اما شایسته است این نهاد در زمینه توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تلاش بیشتری انجام دهد.

 

حجت الاسلام قاضی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت نویسندگان شهرستان در سطح ملی استفاده شود ابراز کرد: از نهاد کتابخانه‌های شهرستان انتظار می‌رود که در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی از این ظرفیت به درستی استفاده و جلسات متعددی را با خیران، نویسندگان و نخبگان برگزار کند.

 

وی در پایان کار و جنگ فرهنگی را سخت‌تر از جنگ نظامی دانست و یاد اور شد: مسئولان و اعضای شورای فرهنگ عمومی باید دقت کنند که اقدامات فرهنگی را با نظم و آینده‌نگری پیش ببرند؛ ضمن اینکه در انجام کارهای فرهنگی اولویت‌بندی باید وجود داشته باشد تا در زمان مناسب انجام شوند.

 

کد خبر 991552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha