آغاز برداشت گل نرگس در خراسان‌جنوبی/ پیش‌بینی برداشت ۲۲ میلیون شاخه

رضایی از آغاز برداشت گل نرگس از سطح ۴۳ هکتار از نرگس‌زارهای خراسان جنوبی خبر داد و گفت: بیش از ۲۲ میلیون شاخه گل نرگس روانه بازارهای مصرف می‌شود.

«عبدالرضا رضایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به آغاز برداشت گل نرگس از نیمه دوم آبان ماه، گفت: برداشت این گل خوش عطر و خوشبو تا اواخر زمستان در استان خراسان جنوبی ادامه دارد.

 

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی از پیش بینی برداشت بالغ بر ۲۲ میلیون شاخه گل نرگس از مزارع استان خبر داد و افزود: امسال بیش از ۴۳ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی زیر کشت گل نرگس قرار دارد.

 

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر سطح زیرکشت باغات نرگس استان از  ۳۷.۵ هکتار  به بالغ بر ۴۳ هکتار افزایش یافته است.

 

رضایی با بیان اینکه شرایط اقلیمی، آب و هوایی و رطوبت کم و خشکی منطقه سبب شده تا عطر نرگس استان نسبت به سایر نقاط کشور منحصر به فرد و بی‌نظیر باشد، عنوان کرد: خراسان جنوبی رتبه پنجم تولید گل نرگس در کشور را دارد و خوسف هم در استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

 

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با اشاره به احداث مزرعه تحقیقاتی چهار رقم گل نرگس در استان، ادامه داد: ۷۵۰ بهره بردار در استان خراسان جنوبی در زمینه تولید گل نرگس فعالیت می کنند.

 

رضایی قیمت هر شاخه گل نرگس را ۵۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۱۰میلیارد ریال از محل تولید گل نرگس عاید بهره برداران شود.

 

وی بیان کرد: محصولات این استان علاوه بر مصرف در داخل استان به خراسان رضوی، اصفهان، تهران و زاهدان نیز صادر می شود.

 

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی به خواص گل نرگس اشاره کرد و گفت: کمک به درمان سرماخوردگی، افسردگی و بهبود جوش‎های صورت و آبسه‌ها از جمله ویژگی‎های درمانی گل نرگس است، همچنین عطر گل نرگس ضدعفونی کننده هوا و برای بیماران اعصاب و روان آرامش‌بخش است.



 

کد خبر 991684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha