بقعه متبرکه امامزادگان احمد و محمود(ع) شهرستان دلفان ساماندهی می شود

رضایی گفت: بزرگترین عملیات محوطه سازی و ساماندهی بقاع متبرکه استان لرستان در بقعه متبرکه امامزادگان احمد و محمود (ع) شهرستان دلفان انجام می شود.

« مسم رضایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: ساماندهی بقاع متبرکه استان لرستان از برنامه های محوری اوقاف و امور خیریه است.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان لرستان افزود: در این راستا طرح ساماندهی بقاع متبرکه امامزادگان احمد و محود (ع) شهرستان دلفان در دست اقدام است.

 

وی تصریح کرد: با مشارکت و پیگیری مجدانه یکی از خیرین نیک اندیش، همکاری مستمر و دلسوزانه هیئت امنا و اوقاف و امور خیریه شهرستان دلفان، بزرگترین عملیات عمرانی محوطه سازی بقاع متبرکه استان لرستان در آستان مقدس امامزادگان احمد و محمود ع باولین شهرستان دلفان در حال اجراست.

 

رضایی ادامه داد: این پروژه در مجموع به مساحت تقریبی یک هکتار، شامل زیر پروژه های سنگ فرش، بلوار، فضای سبز، خانه خادم، سرویس بهداشتی، حصارکشی، درب ورودی، پارکینگ، منبع آب، ساماندهی قبور و... در حال اجرا می باشد.

 

وی بیان کرد:در حال حاضر پروژه حصار کشی و محصور نمودن محوطه با پیشرفت ۱۰۰ درصد، خانه خادم با پیشرفت ۹۰ درصد، پروژه سرویس بهداشتی با تعداد ۱۲ چشمه با پیشرفت ۵۰ درصد، پروژه زیرسازی و سنگ فرش محوطه با پیشرفت  ۴۵ درصد و سایر پروژه ها با پیشرفت های مختلف در حال اجرا می باشند.

 

رضایی ادامه داد:عملیات عمرانی اجرای نمای بیرونی آستان مقدس امامزادگان احمد و محمود ع در سه جهت شمالی، شرقی و غربی با ترکیبی مناسب از آجرنما و کاشی کاری هفت رنگ، به طور کامل به اتمام رسیده و عملیات اجرای نمای ورودی اصلی(جنوبی) و ایوان بقعه متبرکه شامل زیارت نامه امین الله، زیارت نامه امامزادگان احمد و محمود ع، ادعیه و سوره های قرآنی با کتیبه های کاشی هفت رنگ، در حال اجرا می باشد.

 

بقعه متبرکه امامزادگان احمد (ع) و محمود (ع) در روستای باولین شهرستان دلفان قرار دارد، این دو امامزاده جد بزرگ سلسله جلیل سادات ساکن در مناطقی از دلفان، هرسین و کرمانشاه بوده اند و مقبره این امامزاده از دیرباز مورد توجه ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار داشته است.

کد خبر 991856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha