هیئت رئیسه شورای اسلامی استان فارس انتخاب شد

رئیس و اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی استان فارس برای چهارمین سال از دوره پنجم، انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، در انتخاباتی که با حضور نمایندگان ۲۸ شهرستان از مجموع ۳۶ شهرستان استان فارس برگزار شد، «علی خرمی» برای چهارمین سال متوالی به عنوان رئیس شورای اسلامی استان فارس انتخاب شد.

«خرمی» نماینده شهرستان مرودشت در رقابت با «پی‌خجسته»، نماینده بختگان و «اسماعیلی»، نماینده جهرم توانست ۱۸ رای را به خود اختصاص دهد.

«وهب نورایی»، نماینده شهرستان لامرد نیز با ۱۹ رای به عنوان نایب رئیس شورای اسلامی استان فارس در چهارمین سال از دوره پنجم برگزیده شد و «رحیمی»، نماینده خرم‌بید دیگر کاندیدای تصدی این مسئولیت بود.

«نورایی» که در سال گذشته منشی دوم هیئت رئیسه بود اعتماد اعضای شورای استان را برای نایب رئیسی به دست آورد و جایگزین «ایلوش شریفی» شد.

«الهه پاینده»، نماینده شهرستان داراب نیز در انتخابات سخنگوی شورای اسلامی استان فارس در رقابت با «حسین جعفری»، نماینده شهرستان تازه تاسیس زرقان توانست ۱۷ رای را ازآن خود کند.

در انتخابات منشی اول، «جعفر راستگو»، نماینده اوز، دیگر شهرستان تازه تاسیس استان فارس، ۱۴ رای و «جابر روئین‌تن»، نماینده شهرستان اقلید ۱۳ رای کسب کردند که با انصراف نماینده اقلید، «جعفر راستگو» به عنوان منشی اول انتخاب شد.

انتخابات منشی دوم نیز در رقابت بین «نورمحمد عابدی»، نماینده شهرستان سرچهان و «داریوش هادی‌پور»، نماینده شهرستان سروستان با ۱۳ رای و 2 رای سفید، به مرحله دوم کشید که با انصراف نماینده سروستان در مرحله دوم، «عابدی» مسئولیت منشی دوم شورای استان را عهده‌دار شد.

«روئین تن» و «نورایی» به ترتیب منشی‌های اول و دوم هیئت رئیسه شورای اسلامی فارس در سال گذشته بودند.

با اعلام نتیجه انتخابات هیئت رئیسه در آخرین سال فعالیت شورای اسلامی استان فارس در دوره پنجم، از مجموع پنج مسؤولیت، تنها کرسی ریاست شورا بدون تغییر باقی ماند و «خرمی» به عنوان رئیس این شورا ابقا شد و «نورایی» و «راستگو»، 2 عضو سابق هیئت رئیسه شورای اسلامی استان در ترکیب سال جاری نیز باقی ماندند اما مسئولیت جدیدی در هیئت رئیسه بر عهده گرفتند.

خاطر نشان می شود، شورای اسلامی استان فارس با ۳۶ شهرستان، بزرگترین تشکل شورایی در بین ۳۱ استان کشور محسوب می‌شود که هر کدام از شهرستان‌های استان پهناور فارس یک نماینده در شورای اسلامی استان فارس دارند.

کد خبر 991884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha