مرکل: جنگ با تروریسم درگیری بین اسلام و مسیحیت نیست

«آنگلا مرکل» گفت: کشور آلمان و کشورهای اروپایی با اسلام درگیر نیستند و همه کشورها در کنار یکدیگر باید با تروریسم مبارزه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز(سه شنبه 20 آبان 1399) در یک نشست ویدیو کنفرانسی با دولتمردان اروپایی گفت: هدف ما این نیست که اسلام را در مقابل مسیحیت قرار دهیم. آنچه رخ می دهد تقابل اسلام و مسیحیت نیست، بلکه ضد وحشی گری است.

 

مرکل تاکید کرد: ما همه نوع تنفر و انزجارطلبی دینی و مذهبی را محکوم می کنیم. ما مصمم هستیم که جامعه مان را در برابر دشمنان آزادی حمایت کنیم.

 

صدراعظم آلمان بر اهمیت همکاری با کشورهای اسلامی برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

 

وی ادامه داد: باید اروپا به سرعت منطقه شینگن را پس از حملات تروریستی اخیر اصلاح کند.

 

صدر اعظم آلمان گفت:  سیستم ورود و خروج در منطقه شینگن باید در سال 2022 میلادی آماده باشد. باید بدانیم چه کسی به منطقه وارد و خارج می شود.

 

وی افزود: حملات تروریستی در فرانسه و اتریش زندگی و آزادی مردم را هدف قرار داده است و هدف این حملات گسترش ترس  و نگرانی است.

 

این نشست ویدیو کنفرانسی با حضور «سباستین کرتیس» صدراعظم اتریش، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، «مارک روته» نخست وزیر هلند، «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و « شارل میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا برگزار شد.

کد خبر 991983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha