هفته کتاب با اجرای برنامه های مجازی/طرح پاییزه کتاب در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

رمضانی گفت: همزمان با آغاز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان ماه بیش از ۵۰ برنامه شاخص فرهنگی در استان خراسان جنوبی به صورت مجازی اجرا می شود.

«محمود رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: امسال بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با شعار «دانایی؛ مانایی» در استان خراسان جنوبی به صورت مجازی از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه برگزار می‌شود.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا اکثر برنامه‌های در بستر فضای مجازی برگزار می شود و برنامه‌های میدانی نیز با رعایت دستور العمل اجرا خواهد شد.

 

وی بیان کرد: بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی متنوع برای اجرا در این هفته توسط معاونت فرهنگی و رسانه این اداره کل تدوین و برنامه ریزی شده که در این بازه زمانی در سطح استان به اجرا در می آیند.

 

رمضانی با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۰ برنامه متنوع در شهرستان‌ها تبیین شده است، ادامه داد: تقدیر از نویسندگان و ناشران فعال در سال ۹۹، برپایی نمایشگاه کتاب مجازی و حضوری در شهرستان ها و همچنین بازدید از کتابفروشی‌های فعال نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: مراسم بزرگداشت هفته کتاب نیز ۲۵ آبان ماه به صورت مجازی و با حضور فعالان این عرصه برگزار خواهد شد.

 

۱۱ کتابفروشی به پاییزه کتاب ۱۳۹۹ پیوستند

رمضانی با بیان اینکه طرح پاییزه کتاب نیز از ۲۴ تا ۳۰ آبان جاری همزمان با سراسر کشور اجرا خواهد شد، عنوان کرد: ۱۱ کتابفروشی استان خراسان جنوبی در این طرح مشارکت دارند.

 

به گفته وی علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را در این طرح با ۲۰ درصد یارانه خرید از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی سقف مجاز خرید برای هر خریدار را ۲ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: کتابفروشی‌های مشارکت کننده در این طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.

 

وی در پایان با اشاره به فعالیت ۳۸ کتابفروشی و ۳۰ ناشر دارای مجوز در استان خراسان جنوبی، افزود: همچنین در هفت ماه ابتدای امسال ۱۱۰ عنوان کتاب با بیش از ۱۳۷ هزار نسخه به چاپ رسیده است.

کد خبر 992076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha