ویژه برنامه های هفته کتاب فهمای چهارمحال و بختیاری اعلام شد

مظاهری از اعلام ویژه برنامه های هفته کتاب کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: ترويج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و نهضت مطالعه مفيد، رونق بخشيدن به کتابخانه‌های مساجد کشور از مهمترين اهداف برگزاري ويژه برنامه های هفته کتاب است.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: با توجه به اينکه در طرح ملی «ايران قوی»، رواق کتاب بر عهده ستاد چهارمحال و بختياري گذاشته شده است، افتتاحيه «رواق کتاب» به صورت ويدئو کنفرانس در سراسر کشور با حضور ستادهای استانی در هفته کتاب برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری بابيان اينکه امسال بيست و هشتمين دوره هفته کتاب است ادامه داد: ترويج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و نهضت مطالعه مفيد، رونق بخشيدن به کتابخانه‌های مساجد کشور و احيای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی از مهمترين اهداف برگزاری ويژه برنامه های هفته کتاب است.

 

وی ابراز کرد: تکريم فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی شامل کتابداران، اعضای فعال کتابخانه، ناشران برتر حوزه فرهنگ و هنر مساجد، نويسندگان و مروجان کتاب‌خوانی در قالب طرح ملی سه ‌شنبه ‌های تکريم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ديگر برنامه های هفته کتاب چهارمحال و بختياری است.

 

مظاهری با اشاره به اينکه اغلب برنامه های هفته کتاب امسال به دليل جلوگيری از شيوع ويروس کرونا به صورت مجازی برگزار می ‌شود افزود: طرح ملی «شنبه‌ های کتاب مساجد» از مهمترين برنامه های امسال هفته کتاب است که کانون های فرهنگی هنری مساجد ضمن معرفی کتاب گام بلندی در نشر ترويج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برمی دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دوره آموزشی کتابداران کتابخانه های عمومی مساجد در بستر سامانه بچه های مسجد به صورت مجازی برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: کتابداران کتابخانه های مساجد استان ضمن تجديد ميثاق با آرمان های شهدا در هفته کتاب در اجرای طرح تبادل کتاب در کتابخانه های عمومی مساجد استان به طور فعال مشارکت می نمايند.

 

مدیر فهمای چهارمحال و بختیاری ابراز کرد: در طرح «پيک کتاب» با انتشار ليست کتب موجود کتابخانه مسجد توسط کتابدار در فضای مجازی و ثبت سفارش کتاب های مورد نياز اعضا و تحويل کتاب درب منازل توسط پيک «کتابدار مسجد» فعاليت کتابخانه استمرار پيدا می کند.

 

مظاهری ادامه داد: در طرح «مادران، سفيران يار مهربان» کتاب های مناسب ترجيحا کتب دارای تقريظ مقام معظم رهبری، به مادران محله توسط کتابدار مسجد از طريق فضای مجازی معرفی شده و با روخوانی کتاب به شيوه قصه گويی توسط مادران و توليد فايل صوتی انجام شده و با جمع آوری فايل های صوتی مادران توسط کتابدار و تدوين به صورت کتاب صوتی و انتشار در فضای مجازی گامی موثر در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشته می شود.

 

وی گفت: با اجرای مسابقه های «مثل و متل» «قصه گويی» ويژه خانواده ها فضای مناسبی برای کودکان و نوجوانان ايجاد می شود.

 

کد خبر 992135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha