پلیس نیویورک مجبور به رعایت قوانین اسلامی شد

پلیس شهر نیویورک در پی تظاهرات مردم و مسلمانان مجبور شده است به قوانین اسلامی احترام بگذارد و قبول کرده است که در صورت دستگیری زنان مسلمان آنها را مجبور نکند کشف حجاب کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایستای، پلیس شهر نیویورک در پی تظاهرات مردم و مسلمانان مجبور شده است به قوانین اسلامی احترام بگذارد و قبول کرده است که در صورت دستگیری زنان مسلمان آنها را مجبور نکند کشف حجاب کنند.

 

پلیس نیویورک در واکنش به تظاهرات روزهای اخیر مسلمانان و انجمن های اسلامی در بیانیه ای گفت از این پس دیگر مسلمانان را مجبور به کشف حجاب نخواهد کرد.

 

جمیله کلارک و اروا عزیز دو زن مسلمان نیویورک از دو سال پیش علیه پلیس نیویورک به دادگاه عالی این ایالت شکایت کرده بودند که در پس حکم دادگاه پلیس مجبور شده است که به قوانین اسلامی احترام بگذارد.

 

آلبرت  فاکس وکیل این زنان مسلمان می گوید این وضعیت برای اقلیت های مسلمان در کشور آمریکا با وجود شعارهای دموکراسی خواهانه فاجعه محسوب می شود. آنها حق دارند بر اساس قوانین مذهبی خود لباس بپوشند و پلیس نمی تواند این حق را از آنها بگیرد.

 

کلارک در سال 2017 وقتی توسط پلیس نیویورک دستگیر می شود از سوی افسران پلیس مجبور به کشف حجاب می شود که بعد از این حادثه به دادگاه عالی نیویورک شکایت می کند.

کد خبر 992139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha