ضرورت بهره مندی از ظرفیت خیران برای اقدامات فرهنگی و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه باید از ظرفیت خیران برای اقدامات فرهنگی و نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کرد، گفت: خیران در این حوزه ها خوب وارد می شوند باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «احمد برادران» امروز چهارشنبه ( 21 آبان) در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده خراسان شمالی اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان برای طرح هایی که در حاشیه شهرها و روستاها دارند از ظرفیت خیران استفاده کنند و تعداد زیادی از کودکان را زیر پوشش ببرند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی، بر استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد در بیشتر زمینه ها تاکید کرد و گفت: برای اجرایی شدن خوب طرح ها باید از ظرفیت و مشارکت مردم بهره برداری کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اظهار تاسف از افزایش آمار آسیب های اجتماعی و اقدام به خود کشی افزود: در این زمینه نیز دانشگاه ها می توانند ما را خوب کمک کنند که در این راستا نیازمند تحقیقات مفصل هستیم تا این آسیب ها ریشه یابی شود و همچین راهکار برای برطرف شدن مشکلات نیز ارایه دهند.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی هم در این نشست، طرح های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: خیران را در اجرا کنار خود داشته باشیم چرا که پتانسیل و ظرفیت خوبی به ویژه در ارایه برنامه های فرهنگی هستند.

 

«حسن پارسی پور» افزود: در طرح «پیک امید» که در حاشیه شهرها اجرا می شود انتظار است که تا حدود سه هزار کودک را زیر پوشش طرح قرار دهد که این امر باید با کمک نیکوکاران مدیریت شود.

 

وی بر گسترش فرهنگ کتاب در بین کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: هرچه به حاشیه های شهر بیشتر بپردازید به نوعی سرمایه گذاری کرده ایم و بهره وری را نیز بالا خواهید برد.

 

پارسی پور، بر گسترش مراکز فنی و حرفه ای در شهرستان راز و جرگلان تاکید کرد و افزود: از نظر اعتباری نیز کمک خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: تمامی طرح های نیمه تمام در حوزه فرهنگی با پیشرفت فیزیکی بالا امسال مورد حمایت اعتباری قرار خواهد گرفت و از مسئولان خواست تا طرح هایی که امسال به اتمام می رسد را اعلام کنند تا تامین اعتبار کنیم.

 

 

کد خبر 992220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha