برنامه های هفته کتاب در قزوین به صورت مجازی برگزار می شود

محمدبیگی گفت: با توجه به شرایط موجود و شیوع کرونا، برنامه های متنوع هفته کتاب در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» امروز (چهارشنبه ۲۱ آبان) در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را پیش رو داریم که شعار «دانایی، مانایی» به عنوان شعار امسال انتخاب شده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ادامه داد: همزمان با این هفته برنامه های متنوعی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان قزوین برگزار می شود که با توجه به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا، این برنامه ها در فضای مجازی اجرایی خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: از مهمترین برنامه های این اداره کل، تکریم مقام کتابداران به عنوان سفیران دانایی و مشاوران امین کتابخانه ها است که از طریق فضای مجازی انجام می گیرد.

 

محمدبیگی توضیح داد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین، حضور در مزار شهدا و ادی احترام به مقام والای شهدا، برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری نشست های کتابخوان، جلسات نقد و بررسی و رونمایی از سه عنوان کتاب سیمرغ قاف عشق، بدرقه باران و قرآن پژوهان معاصر استان قزوین، عضویت رایگان در کتابخانه ها، معرفی کتاب در صدا و سیما، برگزاری مسابقات کتابخوانی و غیره از جمله این برنامه ها است.

 

وی با اشاره به برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان در هفته کتاب تصریح کرد: برگزاری مسابقه نقاشی و برنامه ویژه کودک با عنوان قطار دانایی که به صورت روزانه به معرفی بخش های کودک کتابخانه های عمومی، منابع کودک، نشریات کودک، آموزش قصه گویی به کودکان و معرفی نویسندگان حوزه کودک در فضای مجازی می پردازد از دیگر برنامه های این هفته است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین خاطر نشان کرد: به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، این برنامه ها به صورت مجازی و از طریق پلتفرم اسکای روم یا اینستاگرام در هفته کتاب و کتابخوانی در استان قزوین برگزار خواهد شد.

 

وی تأکید کرد: همچنین در روز ۲۴ آبان ماه هم عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان به صورت مجازی انجام می شود که علاقمندان می توانند از طریق سامانه samanpl.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

محمدبیگی در پایان یادآور شد: استان قزوین دارای ۵۹ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی است که بیش از ۹۸۰ هزار جلد در این کتابخانه ها وجود دارد.

 

کد خبر 992234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha