ممنوعیت ساخت و ساز در حریم ۱۰۰ متری راه‌آهن گیلان

پردل‌نژاد از ممنوعیت ساخت و ساز در حریم ۱۰۰ متری راه‌آهن خبر داد و گفت: همجواری اراضی کشاورزی با قطار در گیلان مشکلاتی را در حوزه حمل و نقل ریلی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « محمد پردل‌نژاد» امروز(چهارشنبه، 21 آبان) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همجواری اراضی کشاورزی، مناطق مسکونی روستایی و شهری با قطار در گیلان مشکلاتی را در حوزه حمل و نقل ریلی ایجاد کرده است اظهار داشت: طبق قانون ساخت و ساز در حریم 100 متری راه‌آهن ممنوع است.

 

مدیر طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گیلان در مورد حریم راه‌آهن و ساخت و سازهای اطراف آن محدودیت‌هایی وجود دارد عنوان کرد: خریداری زمین برای ساخت بستر راه‌آهن از جمله کارهایی است که این شرکت نسبت به انجام آن مبادرت می‌ورزد.

 

پردل‌نژاد بستر ساخت برای راه‌آهن یک خطه را 34 متر اعلام کرد و با اشاره به اینکه برای خریداری زمین در خارج از حریم ساخت هم از اداره راهداری استعلامات لازم انجام می‌شود تصریح کرد: برای تغییر کاربری و ساخت و ساز در برخی از مناطق باید استعلامات و مجوزات لازم صادر شود.

 

وی حریم ساخت و ساز در راه‌آهن را 70 متر دانست و با بیان اینکه در مجموع 100 متر علاوه بر بستر ساخت راه‌آهن، محدودیت ساخت و ساز در اطراف شبکه ریلی وجود دارد ابراز داشت: در زمین‌هایی که بعد از ساخت راه‌آهن می‌خواهند تغییر کاربری داشته باشند باید تمام جوانب امر از حیث طرح‌ هادی و سایر موضوعات در نظر گرفته شود.

 

مدیر طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گیلان متولی اصلی اعمال محدودیت‌ها در حریم راه‌آهن را اداره کل راهداری اعلام کرد و افزود: به علت تراکم زیادی که ما در گیلان داریم و وجود  زمین‌های کشاورزی و مرغداری‌ها و مناطق شهری و روستایی در حریم راه‌آهم مشکلاتی در این استان در مقایسه با سایر شهرهای کشور وجود دارد.


 

کد خبر 992277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha