راه یابی یک  نامزد مسلمان به پارلمان میانمار

یک نامزد مسلمان توانست به پارلمان میانمار راه پیدا کند تا از حقوق اقلیت ها دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از swissinfo، «سیتو مائونگ» نماینده مسلمان در پارلمان میانمار گفت: پارلمان میانمار به مدت پنج سال نماینده مسلمان نداشته است. این کشور به کسی نیاز دارد که برای حقوق اقلیت تحت ظلم مبارزه کند.

 

مائونگ 33 ساله تنها یکی از دو مسلمان در میان یکهزار و 100 نامزد حزب حاکم به ریاست «آنگ سان سوچی» است. این درحالی است که این حزب در انتخابات گذشته در سال 2015 میلادی هیچ نامزد مسلمانی را معرفی نکرده بود.

 

مسلمانان نزدیک به چهار درصد از ساکنان این کشور را تشکیل می دهند و از تبعیض نژادی به شدت رنج می برند. به همین دلیل زمانی که 80 درصد از آرا را در حوزه انتخابیه خود در مرکز شهر رانگون به دست آورد، ابراز خرسندی کرد.

 

مائونگ پس از مشاهده واکنش رای دهندگان در مرکز رای گیری احساس کرد که پیروزی ممکن است.

 

این نماینده مسلمان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: پس از پیروزی مردم برای من دست زدند و نام من را از آپارتمان های خود بارها فریاد زدند.

 

انتظار نمی رود که نتایج رسمی تا آخر هفته منتشر شود، اما حزب لیگ ملی برای دموکراسی اطمینان دارد که این حزب اکثریت قاطع آرا را به دست خواهد آورد. همین مسئله باعث شده است که هزاران نفر از هواداران این حزب باوجود نگرانی از ویروس کرونا به خیابان ها آمده و شادی کنند.

کد خبر 992341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha