دزفول به عنوان شهر کپوی ایران معرفی شد

سرپرست فرمانداری دزفول از معرفی شهر دزفول به عنوان شهر کپوی ایران خبر داد و گفت: چهار ابنیه تاریخی دزفول مرمت و به محل بومگردی و گردشگری تبدیل می‌شوند.

«علی فرهمندپور»  امروز (چهارشنبه ۲۱ آبان) در حاشیه کلنگ‌زنی میدان کپو دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: امروز دزفول به عنوان شهر ملی کپوبافی معرفی شد که در همین راستا بنا بر اعلام شهردار دزفول نیز میدانی با المان و نام کپو در شهرستان ساخته شود.

 

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: با رایزنی‌هایی که با معاون وزیر میراث فرهنگی صورت گرفت مقرر شد چهار  ابنیه‌ تاریخی دزفول با همکاری وزارت، مرمت و بازسازی شوند.

 

وی با بیان اینکه بناهایی که مورد بازسازی قرار می‌گیرند به صورت کنسرسیوم و با هماهنگی سرمایه گذاران تبدیل به فضاهای بوم‌گردی و گردشگری خواهند شد تصریح کرد: این تصمیم، مصوب شده که با ابلاغ و تامین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

طی حکمی از سوی علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، دزفول به عنوان شهر کپوبافی به ثبت ملی رسید که امروز (چهارشنبه ۲۱ آبان) با حضور سید حکمت‌الله موسوی مدیر کل میراث فرهنگی و مسئولان محلی در محل فرمانداری دزفول از این حکم رونمایی شد.

 

همچنین با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول میدانی در دزفول به نام میدان کپو نامگذاری و کلنگ زنی شده است.

 

کد خبر 992359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha