تاثیر پایداری جو در آلودگی هوای اهواز

بن عباس با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون خوشبختانه میزان آلودگی هوا در شرایط اضطراری قرار نگرفته است گفت: یکی از پدیده های که در تشدید آلودگی هوا موثر است موضوع پایداری جو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «امید بن عباس» شب گذشته (چهارشنبه 21 آبان) در سومین جلسه از سلسله جلسات مطالبه گری که در مسجد جوادالائمه اهواز برگزار شد اظهار کرد: از ابتدای سال تا اول آبان خوشبختانه میزان آلودگی در شرایط اضطراری قرار نگرفته است.

 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه این وضعیت آب و هوایی مرهون تلاش همکاران در سنوات گذشته است افزود: سال گذشته به دلیل ریزگردها و گرد و خاک بر اساس آمار بیش از 100 روز هوای اهواز ناسالم بود اما امسال به نسبت کمتر از گذشته بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه بخشی از اخبار منفی خوزستان از نوع نگاه ما نشات می گیرد تصریح کرد: شاخص های سبز، زرد، نارنجی و بنفش و امتیاز صفر تا 300 وضعیت شرایط آب و هوا که به صورت بین المللی است و یکی از پدیده هایی که در تشدید آلودگی هوا موثر بوده موضوع پایداری جو است.

 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در پایان عنوان کرد: در شرایط پایداری جو سازمان محیط زیست باید مراتب را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند تا این دانشگاه بر اساس شاخص های سلامتی که با جان انسان ها ارتباط دارد وضعیت هوا را بسنجد و اعلام کند.

 

«محمد سبزه زاری» نیز با بیان اینکه وضعیت هوا به پیش بینی هایی برمی گردد که برای آن مولفه های مختلفی وجود دارد، به سیاه انتشار آلودگی اشاره کرد و گفت: ارائه سیاه انتشار بر عهده سازمان محیط زیست است، با این وجود در حال پیش بینی شرایط آلودگی هوا هستیم.

 

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه آلودگی هوا جزء ذاتی شهرهای صنعتی است ابراز کرد: امروزه شاهد هستیم در آمریکا و اروپا شهرهای صنعتی دچار آلودگی هستند اما تفاوت آنها این است که با توجه به منشا آلودگی برنامه ریزی های مدونی را انجام می دهند.

 

وی با بیان اینکه کلانشهر اهواز نسبت به سال گذشته روزهای آلوده کمتری را شاهد بوده است یاد آور شد: یکی از عوامل آلودگی هوا گردوخاک است، منشا داخلی را می توان کنترل کرد، اما بسیاری از گردوخاک ها از کشورهای عراق و عربستان می آیند، هر چند که موضوع آلاینده های صنعتی از گردوخاک مهم تر است.

 

کد خبر 992378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha