برگزاری نشست‌های کتابخوانی «کتاب دوست‌ داشتنی من» ویژه ‌کودکان و نوجوانان گیلانی

ضیایی از برگزاری نشست‌های کتاب‌خوانی با عنوان «کتاب دوست‌ داشتنی من» ویژه ‌کودکان و نوجوانان گیلانی در هفته کتاب خبر داد.

 «اسفندیار ضیایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه از ضرورت‌های جامعه امروز به‌ویژه برای نسل جوان است اظهار کرد: باید از شیوه‌های نوین برای انس بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب بهره گیریم که تحقق این امر مستلزم ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه و تعمیق فرهنگ مطالعه  است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان فرصت‌سازی از مناسبت‌ها را رسالت‌ کانون پرورش فکری دانست و افزود: بیست و هشتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی فرصتی مغتنم برای این مجموعه‌ در حوزه‌ کودک و نوجوان محسوب‌ می‌شود تا در روز‌های همه‌گیری ویروس کرونا و در سایه اجرای فعالیت‌‌های حضوری و مجازی، به تقویت زیرساخت‌های فکری جامعه کمک‌ کند.


وی با بیان اینکه هفته کتاب امسال با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود به تشریح برنامه‌ها پرداخت و بیان کرد: تجلیل از اعضای فعال وکتاب‌خوان، معرفی شاعران و صاحبان اندیشه و قلم و برگزاری نشست‌های کتاب‌خوانی با عنوان «کتاب دوست‌ داشتنی من»؛ ویژه ‌کودکان و نوجوانان از اهم برنامه‌ها است.

 

وی تحکیم پیوند‌های کانون، کودک و خانواده را از دیگر اولویت‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی دانست و گفت: در راستای تحقق این امر به معرفی و نقد کتاب‌ برای والدین اعضای مرکز می‌پردازیم.

 

ضیایی مشارکت در برپایی نمایشگاه کتاب در منطقه‌ آزاد تجاری بندرانزلی، ایجاد بستر‌های مناسب برای حضور کارکنان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در نمایشگاه، ایجاد موج‌های مثبت فرهنگی در بستر فضای مجازی و نمایش دستاوردها و توانمندی‌های مربیان و اعضا، برگزاری نشست‌های برخط با شاعران و نویسندگان را ازدیگر برنامه‌های کانون در هفته کتاب و کتاب‌خوانی برشمرد.

کد خبر 992401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha