پرداخت ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در ملایر

کارگر گفت: تاکنون ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در بانک های عامل به ۴ هزار و ۲۰۳ متقاضی ملایری پرداخت شده است.

«غلامرضا کارگر» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر با اشاره به  پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اثرگذاری آن بر فعالیت صنوف و  کسب و کارهای مختلف طی این مدت  دولت با هدف حمایت از کارگران،  و کارفرمایان پرداخت تسهیلات حمایتی را با نرخ سود ترجیحی 12درصد  مصوب کرد تا در اختیار بنگاه‌های خدماتی و تولیدی آسیب دیده از کرونا قرار گیرد.

 

 رئیس اداره  تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه  پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و از خرداد ماه امسال شروع و  مشمولان برای گرفتن وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند افزود: نرخ سود تسهیلات 12درصد و دوره بازپرداخت تسهیلات، با احتساب دوره تنفس از اول آبان ماه و به مدت دو سال است.

 

وی با بیان اینکه  از زمان شیوع کرونا تا کنون حدود 22 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان در شهرستان ملایر پرداخت شده است تصریح کرد: این تسهیلات توسط بانکهای مختلف شهرستان برای 4 هزار و 203 نفر در قالب 3 هزار و 392 پرونده بوده است.

وی با اشاره  به اینکه  این تسهیلات از 6 میلیون تومان به بالا بوده گفت: این تسهیلات به متقاضیان دارای شرایط با ثبت نام در سامانه پرداخت شده است

 کارگر در ادامه سهمیه امسال شهرستان ملایر در بحث اشتغال را از سهمیه استانی 3 هزار و 275 نفر  برای شهرستان ملایر دانست وگفت: با توجه به سهمیه اعلامی در هفت ماه گذشته 3هزار و 343 نفر اشتغال ایجاد شده است

رئیس اداره  تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ملایر با بیان اینکه این تعداد اشتغال ایجاد شده بیشتر از سهمیه اعلامی و 102 درصد بوده گفت: اشتغتال های ایجاد شده در حوزه کشاورزی، خدماتی،  مسکن و... بوده است.

وی یادآور شد:در این مدت تعداد  بیمه شدگان اجباری و اختیاری نیزدر شهرستان ملایر  یک هزار و 618 نفر بوده است.

کد خبر 992436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha