کتاب «کلیات شیخ بهایی» توسط کانون آیت الله گلپایگانی معرفی شد

اردشیری لردجانی گفت: کتاب «کلیات شیخ بهایی» مقدمه و شرح حال به قلم سعید نفیسی، توسط کانون فرهنگی هنری آیت الله گلپایگانی لردگان در قالب شنبه های کتاب معرفی شد.

«منصور اردشیری لردجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کتاب «کلیات شیخ بهایی» مقدمه و شرح حال به قلم سعید نفیسی، توسط کانون فرهنگی هنری آیت الله گلپایگانی لردگان در قالب شنبه های کتاب معرفی شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری آیت الله گلپایگانی مسجد آیت الله گلپایگانی لردگان ادامه داد: در آسمان علم و ادب گاهی ستارگانی طلوع کرده‌اند که غیر از فروغ شعر و نویسندگی دارای پرتو نبوغ و مواهب فطری دیگری هم بوده‌اند یکی از همین نوابغ بدون شک شیخ بهاء الدین عاملی معروف به شیخ بهایی است.

 

وی ابراز کرد: شیخ بهایی نه تنها در فقه و حکمت و ریاضی و لغت و حدیث دست داشته بلکه واجد کمالات و حائز جمیع علوم معقول و منقول بوده و حتی در عجایب و طلسمات هم چیره ‌دست و سحرآفرین است.

 

اردشیری لردجانی گفت: هنوز داستان های حیرت ‌آوری که از معجزات علمی او است در افواه مردم سائر است و حتی می توان گفت شیخ بهایی نه تنها عالم کم نظیر بوده بلکه در نوع خود شخصی بی‌مانند است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری آیت الله گلپایگانی مسجد آیت الله گلپایگانی لردگان ادامه داد: اطلاعات وسیعی که شیخ بهایی در رشته‌های مختلف داشته به شهرت او کمک زیادی کرده است و تنها طبقه خواص و اهل مطالعه نیستند که او را می‌شناسند بلکه توده مردم هم با اسم او آشنایی کامل دارند.

 

وی گفت: شیخ بهایی اصولا به شهرت علاقمند بوده و همیشه سعی می کرده هر چیز و هر علم و هر هنری که موجب شهرت باشد را دنبال کند.

 

کد خبر 992438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha