ورود کمیسیون اصل ۹۰ به قضیه نهاده‌های دامی/ نهاده‌های وارداتی در انبارها احتکار شده‌اند

احمدی سنگری از ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به قضیه نهاده‌های دامی و لزوم برخورد با افرادی که در آشفتگی بازار مقصر هستند خبر داد و گفت: نهاده‌های دامی وارداتی در انبارها احتکار شده‌اند.

«محمدرضا احمدی سنگری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، نابسامانی‌های ایجاد شده در بحث تامین و توزیع نهاده‌های دامی مورد نیاز بخش تولید را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: نهاده‌های دامی وارداتی که با ارز چهار هزار و 200 تومانی خریداری شده بودند، توزیع نشده و در انبارها احتکار شده‌ است.

 

نماینده مردم رشت در مجلس در پاسخ به این پرسش که آشفتگی در حوزه تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز بخش تولید از چه عواملی نشات می‌گیرد و نقش تحریم‌های دشمن در این میان چیست عنوان کرد: طبق آماری که خود دولتمردان ارائه می‌دهند 25 تا 30 درصد آشفتگی‌های این‌چنینی به بحث تحریم‌ها برمی‌گردد بنابراین علت را باید در جاهای دیگر جست‌ جو کنیم.

 

احمدی سنگری با تاکید بر اینکه بیشترین تبعات مخربی که در حوزه‌های اقتصادی از جمله تهیه و توزیع کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی ایجاد شده به خاطر سوء مدیریت اتفاق افتاده است تصریح کرد: ما در کمیسیون اصل 90 مجلس درباره مشکل تامین و توزیع نهاده‌های دامی جلسه تشکیل داده و بحث و بررسی‌های خوبی انجام دادیم.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه آن قسمت از نهاده‌های دامی که از کشورهای مختلف و با ارز چهار هزار و 200 تومانی وارد کشور شدند توزیع آن مشخص و شفاف نبوده است اذعان کرد: در اینجا ارز مورد نیاز تخصیص داده شده و مشخص است که از گمرک هم نهاده‌های خریداری شده وارد کشور شده‌اند.

 

وی وجود ابهاماتی در مورد چگونگی توزیع نهاده‌های دامی را موضوعی که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد و مجلس هم با جدیت آن را دنبال می‌کند اعلام کرد و یادآور شد: این موضوع در کمیسیون اصل 90 مجلس بررسی شد و انتظار داریم موضوع آن به صحن علنی مجلس هم برسد تا مجددا مورد بحث و کارشناسی قرار گیرد.

 

نماینده مردم رشت در مجلس از برخورد با مقصران و افرادی که در آشفتگی بازار نهاده‌های دامی کشور دست داشته‌اند خبر داد و با بیان اینکه مجلس این مورد را با جدیت پیگیری می‌کند ابراز داشت: به عقیده بنده بیشتر مشکلاتی که در هم‌اینک در کشور شاهد آن هستیم به علت عدم تدبیر است به طوری‌که در توزیع نهاده‌های دامی هم مدیریت خوبی اعمال نشد.

 

احمدی سنگری با تاکید بر اینکه شنیده‌ها حاکی از این است که نهاده‌های دامی در انبارهای مختلفی احتکار شده و در چرخه توزیع قرار نگرفته است خاطرنشان کرد: با شنیدن چنین خبرها و گزارش‌هایی متوجه می‌شویم که هیچ‌گونه مدیریتی در این بخش اعمال نمی‌شود به همین علت توزیع نهاده‌های دامی به این وضع آشفته کشیده شده است.

 

کد خبر 992439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha