اهمیت به معماری ایرانی و اسلامی مدارس

رخشانی مهر گفت:مدرسه را نه یک ساختمان بلکه کانون تربیتی تمام ساحتی می دانیم و در ساخت به معماری ایرانی و اسلامی آن توجه می کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، مهرالله رخشانی مهر در مراسم افتتاح ۱۵۵۰ مراکز متمرکز، آموزشی، تربیتی و رفاهی که به صورت آنلاین و پخش زنده از رسانه ملی پخش شد  خطاب به ریاست جمهوری گفت:  مدرسه امروز فقط یک ساختمان نیست، بلکه ویترین وضعیت علمی و فرهنگی و با پرچم های برافراشته بر آن نماد هویت ملی از مرکز تا دور افتاده ترین  نقاط مرزی است. 

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه  مدرسه را نه یک ساختمان بلکه  کانون تربیتی تمام ساحتی نسل آینده می دانیم  افزود: اجرای سند تحول بنیادین اموزش و پرورش بر آنیم، تا مدارس علاوه بر دارا بودن استانداردهای بین المللی، واجد ویژگی های معماری ایرانی - اسلامی، مناسب برای تعاملات فرهنگی با محله، دوستدار محیط زیست و مجهز به فناوری‌های نوین یادگیری باشند. 

رخشانی مهر توسعه فرهنگ مدرسه سازی را ضرورت دانست و گفت: تبدیل مدارس به کانون مدیریت بحران در حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل های اخیر، ما را در این مسیر مصمم‌تر کرده است و سخت معتقدیم در این مسیر بیشتر از آن‌که نیازمند مدرسه‌سازی باشیم، نیازمند توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشارکت 50 درصدی خیرین گفت: شاهد حضور این انسان‌های نیک اندیش و معماران فرهنگی جامعه هستیم که اهتمام و توجه دولت در حمایت از برنامه‌های ایمن سازی فضاهای آموزشی در تاریخ مدرسه‌سازی اگر بی‌نظیر نباشد، کم نظیر است.

 وی از ریاست جمهوری به دلیل دستور تامین 10 هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام برای ایمن‌سازی  مدارس تشکر کرد.

رخشانی مهر به  با اجرای طرح ملی «آجر به آجر» اشاره کرد و گفت:در مدتی کوتاه بیش از 150 هزار نفر با کمک های خرد، به خیل خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز پیوسته‌اند. 

وی خاطر نشان کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور توانسته در سال‌جاری حدود 2 هزار و 500 پروژه آموزشی را با حدود 15 هزار کلاس درس و زیربنایی بالغ 2 میلیون مترمربع و اعتباری حدود 7 هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از سال 92 تاکنون؛ روزانه 27 کلاس درس تحویل داده شده است گفت: تعداد 84 کلاس درس به سیستم استاندارد گرمایشی و سرمایشی مجهز شد، مدارس خشتی و گلی  حذف شد و  هر روز 10 کلاس درس ناایمن تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی شده است، اعتبار این اقدامات به  طور متوسط روزانه بیش از 8 میلیارد تومان بوده است.

وی از ریاست جمهوری درخواست کرد تا به   10 استان کشور از جمله تهران و سیستان و بلوچستان که کمترین سرانه و بیشترین فضای تخریبی را دارند مورد توجه ویژه ای قرار گیرند.

کد خبر 992444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha