انسان با ذکر الهی می‌تواند به آرامش حقیقی دست یابد

عضو هیات علمی دانشگاه مفید، گفت: انسان با ذکر الهی می‌تواند به آرامش حقیقی دست یابد؛ معمولا اولیای الهی و علمای ربانی عمر طولانی و زندگی آرام دارند زیرا آنان همواره به یاد خداوند هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «سیداحد حسینی همدانی» شامگاه چهارشنبه در مراسمی که به همت مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) به صورت مجازی برگزار شد، گفت: آرامش نیمه گمشده بشر است که در عالم دنیا همواره آن را جستجو می کند.

وی افزود: افراد بسیاری در عالم دنیا غرق در مادیات و ثروت هستند اما با همه این داشته‌ها آرامش ندارند و همواره در اضطراب و نگرانی زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی همدانی با بیان اینکه یاد خدا آرامش دهنده قلب ها است، عنوان کرد: همه مردم در عالم هستی به دنبال آرامش هستند حتی آن کسی که مرتکب خلاف می‌شود با انجام این جرم به دنبال آرامش است در حالی که راه را اشتباه می‌رود.

استاد حوزه و دانشگاه با استناد به آیات الهی، اظهار داشت: قانون قرآن کریم این است که انسان با ذکر الهی می‌تواند به آرامش حقیقی دست یابد؛ معمولا اولیای الهی و علمای ربانی عمر طولانی و زندگی آرام دارند زیرا آنان همواره به یاد خداوند هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه مفید، طاعت و کسب رضایت الهی را تنها دغدغه علما و بزرگان دانست و گفت: علما سعی می‌کنند همه کارهایشان را برای رضای خدا انجام دهند؛ اضطراب و استرس ثمره غفلت و معصیت است.

حجت الاسلام حسینی همدانی در پایان خاطرنشان کرد: هوای نفس بدترین دشمن انسان است که آدمی را در دریای غفلت غرق و در نهایت از خداوند دور می‌کند.

کد خبر 992471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha