خراسان جنوبی رتبه سوم نرخ مبتلا و دوم فوتی ها

دکتر دهقانی با اشاره به پیک سوم افزایش آمار مبتلایان، گفت: در دو هفته اخیر، خراسان جنوبی رتبه سوم نرخ مبتلا و رتبه دوم نرخ فوتی ها را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «محمد دهقانی فیروزآبادی» در جلسه ستاد مدیریت کرونا در شهرستان فردوس با اشاره به پیک سوم و آمار بالای مبتلایان و فوتی های کرونا گفت: در دو هفته اخیر، خراسان جنوبی رتبه سوم نرخ مبتلا و رتبه دوم نرخ فوتی ها را دارد و کادر درمان علاوه بر خستگی جسمی فشار روحی بالایی را نیز تحمل می کنند.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ضمن تشکر از پرسنل بهداشت و درمان از ایجاد و تجهیز بخش آی سی یو جدید در بیمارستان حضرت رسول(ص) در آینده نزدیک خبر داد و در خصوص تامین دومین دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان حضرت رسول(ص) گفت: مبلغ مناسبی برای خرید اختصاص داده شده است  و چنانچه خیرین و مجمع خیرین سلامت شهرستان مبلغ سیصد تا چهارصد میلیون تومان مساعدت داشته باشند به زودی دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در دقیقه برای این بیمارستان خریداری و راه اندازی می شود.

 

 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به مباحث مطرح شده در موضوع مجتمع بیمارستانی، بر تعیین مدیر واحد برای بیمارستان‌های شهرستان، تاکید کرد و افزود: بر اساس بررسی های دقیق کارشناسی و تصمیم هیات رئیسه دانشگاه به هیچ وجه امکان تجمیع دو بیمارستان شهید چمران و حضرت رسول چه به لحاظ ساختاری یا فیزیکی در هیچ دوره ای امکان پذیر نیست و پشتیبانی بیمارستان‌ها و استفاده از ظرفیت و نیروهای دو بیمارستان برای بهره وری بیشتر از امکانات مد نظر است.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه شرایط فعلی جامعه سخت‌تر از شرایط هشت سال دفاع مقدس است از مسئولان خواست: دست کادر بهداشت و درمان را جهت یاری بفشارند و در کنار مدافعان سلامت باشند.

 

 

دهقانی فیروزآبادی بر توسعه امکانات درمانی و تجهیزات بیمارستان ها تاکید و در خصوص پیگیری تامین نیروهای کادر درمان قول مساعد داد و افزود: تمام تلاش ما این است که شیب ابتلا را نزولی کنیم تا سیستم بهداشت و درمان جوابگوی نیاز مبتلایان باشد.

 

 

فرماندار شهرستان فردوس در این جلسه به مصوبات جلسات گذشته اشاره کرد و از ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی و نیروهای بسیج که با تمام توان پای کار هستند تشکر کرد.

 

 

«حمید حلاج مقدم» بحث تامین خودرو توسط ادارات برای شارژ کپسول‌های اکسیژن را از مصوبات قبل دانست و گفت: با توجه به دایر نبودن مرکز شارژ کپسول‌های اکسیژن در شهرستان باید کپسول‌ها به شهرستان‌های طبس یا تربت حیدریه ارسال شود و باید ادارات و ارگان های عمومی و دولتی در این مهم همکاری کنند.

 

 

وی با اشاره به برخی نیازها و کمبودهای بیمارستان حضرت رسول (ص)مانند کمبود اکسیژن، تجهیزات بخش icu و نیروی انسانی از اهتمام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای رفع مشکلات تشکر کرد.

 

 

حلاج مقدم افزود: تعدادی از بانک ها و اداراتی که دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده بودند شناسایی و به دادستانی معرفی شدند تا پیگیری های لازم صورت گیرد؛ همچنین اقدامات لازم  برای ممانعت از تجمع در آرامستان انجام شده است.

 

 

در ادامه فرماندار فردوس از داوطلبان و تلاشگران جمعیت هلال احمر خواست تا کمک حال پرستاران و کادر درمان باشند تا بتوان بار سنگین مسئولیت را از دوش این عزیزان برداشت و خستگی طولانی مدت بیماری کرونا را تا حدودی جبران کرد.

 

 

حلاج مقدم با توجه به آمار بالای مبتلایان از مسئولان ادارات خواست تا با رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا شرایط دور کاری را با ۷۰درصد کارکنان اجرا کنند و در حد امکان خدمات را به صورت غیر حضوری ارائه دهند.

 

 

وی با اشاره به آسیب اصناف و کسبه از شیوع بیماری و تشکر از همراهی و اجرای پروتکل های بهداشتی در سطح بازار، از بازاریان و کسبه شهرستان خواست در این مرحله از پیک بیماری نیز در راستای حفظ سلامتی و ایمنی خود و سایر مراجعین، با رعایت مصوبه کاهش فعالیت تا ساعت ۶ بعدازظهر بار دیگر به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک کنند.

 

 

در ادامه رئیس شبکه بهداشت شهرستان با اشاره به درگیری  ۱۰۰نفر از پرسنل بهداشت و درمان فردوس از شناسایی ۴۷۳ نفر مبتلا به کرونا از شروع اپیدمی خبر داد و گفت: از این تعداد  ۸۵ درصد از جمعیت شهری و ۱۵ درصد از روستا بودند.

 

 

«احمد نگهبان»افزود :متاسفانه تا این لحظه ۲۴نفر هم فوتی در این شهرستان داشته ایم که از این تعداد ۲۲نفر سالمند یا داری بیماری زمینه ای بوده اند.

 

 

نماینده مردم شهرستانهای فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با بیان  اینکه باید شرایط خاص بیماری کرونا را تبدیل به فرصت کنیم، گفت: اگر امروزه در حوزه پزشکی و دفاعی حرفی برای گفتن داریم به این دلیل است که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، بحران شرایط زمان جنگ را به فرصت تبدیل کردند.

 

حجت الاسلام «مجید نصیرایی» افزود: باید در این شرایط به فقرا و ضعفا توجه ویژه ای داشته باشیم و در بحث تعطیل کردن واحد های صنفی و کارگاه ها باید برنامه ریزی شده تا خدای نکرده وضعیت معیشت خانواده‌ها بیشتر از این دچار مشکل نشود.

 

کد خبر 992517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha