عضویت در کتابخانه‌های عمومی کردستان رایگان شد

محمد مخدومی گفت: باتوجه به محدودیت‌های کرونایی عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به صورت مجازی و از طریق سایت www.samanpl.ir انجام می‌شود.

محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار شبستان کردستان اعلام کرد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز علمی، آموزشی، کتابخانه‌ها و بسیاری از اماکن دیگر امکان عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به صورت مجازی فراهم شده است و علاقمندان می‌توانند ۲۴ آبانماه از طریق سایت www.samanpl.ir به صورت مجازی به عضویت کتابخانه‌های عمومی درآیند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات کتابخانه‌های عمومی کردستان تنها به صورت مجازی ارائه می‌شود، افزود: تعطیلی این نهاد فرهنگی مطابق دستور ستاد پیشگیری از کرونا انجام گرفته است.

 

وی خاطر نشان کرد: در هفته کتاب امسال که از ۲۴ تا ۳۰ آبان است برنامه‌هایی از جمله نشست‌های کتابخوان به صورت مجازی، قصه‌گویی، رونمایی از کتاب، نقد کتاب، جمع‌خوانی و برگزاری نمایشگاه کتاب انجام می‌گیرد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان تجلیل از برگزیدگان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی را از دیگر فعالیت‌هایی دانست که از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

مخدومی اعلام کرد: در حال حاضر ۸۰۲ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی کردستان وجود دارد و برخی از کتاب‌ها بومی و کردی است.

 

وی سرانه فضای مطالعه در استان را به ازای هر یکصد نفر ۱.۳ مترمربع دانست و اضافه کرد: این رقم نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

کد خبر 992781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha