۱۳۰ هزار جلد کتاب بین کتابخانه های مساجد سراسر کشورتوزیع شد

لهراسبی از توزیع ۱۳۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌‌های مساجد سراسر کشور از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

«مسیح لهراسبی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه کتابخانه‌های مساجد با هدف ترویج فرهنگ مطالعه مفید راه‌اندازی شدند اظهارداشت: مردمی بودن مهمترین خصیصه‌ای است که کتابخانه‌های مساجد را از سایر کتابخانه‌ها متمایز می‌کند.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های مساجد کشور با بیان اینکه کتابخانه‌های مساجد مقش مهمی در ارتقای فرهنگ مطالعه و رونق کتابخوانی دارند افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۵۰۰ کتابخانه در مساجد سراسر کشور راه‌اندازی شده است که از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ کتابخانه مخزن‌دار و هفت هزار کتابخانه باز و در شبستان مساجد دایر است.

 

وی با بیان اینکه مخاطبان کتابخانه‌های مساجد عموم مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان هستند تصریح کرد: با ارائه برنامه‌های مختلف و متنوعی چون شنبه‌های کتاب، معرفی کتاب، کارگاه آموزشی مروجان کتاب، روستای دوستدار کتاب، جام باشگاه‌های کتابخوانی و مسابقات مختلف کتابخوانی موجب افزایش اقبال به کتابخانه‌های مساجد شده است.

 

لهراسبی با اشاره به معرفی ۵۵ هزار عنوان کتاب در کانون‌های مساجد سراسر کشور در قالب رویداد ملی فهمای۹۸ اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون افزون بر ۱۳۰ هزار جلد کتاب در قالب طرح ملی راهکار و طرح ملی فهما کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور توزیع شده است.

 

وی به تشریح برنامه‌های هفته کتاب در کتابخانه‌های مساجد کشور پرداخت و با بیان اینکه همزمان با هفته کتاب و در مرحله سوم، کتابخانه‌های مساجد به ۷۰۰ کارتن کتاب مجهز می‌شوند عنوان کرد: طرح ملی«شنبه‌های کتاب» از محوریترین برنامه‌های کتابخانه‌های مساجد در این ایام است که به صورت ملی امروز(شنبه، ۲۴ آبان) و شنبه(۱ آذر) همزمان در یکی از مساجد محوری مرکز استان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های مساجد کشور با اشاره به برگزاری پویش #شنبه‌های کتاب در مساجد در قالب انتشار پوستر، اینفوگرافی و موشن‌گرافی با بهره‌گیری از فضای مجازی اعلام کرد: تکریم فعالان کتاب، آموزش کتابداران، برگزاری مسابقات کتابخوانی و خلاصه‌نویسی و به‌روز رسانی اطلاعات کتابخانه‌ها از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته کتاب است.

 

کد خبر 992865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha