حمایت ارشاد گلستان از ۱۰۰ ناشر کتاب/ نمایشگاه کتاب در گلستان برگزار نمی شود

کشمیری از حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از یکصد ناشر کتاب در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عادله کشمیری» ظهر امروز (شنبه 24 آبان) در ویژه برنامه آغاز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان اظهار کرد: برنامه های هفته کتاب را با شعار «دانایی –مانایی» در استان گلستان آغاز کردیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: در کشور ما به موضوع کتاب اهمیت زیادی داده می شود و این اهمیت از آنجایی است که معجزه پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) کتاب قرآن است که انسان را در مسیر سعادت قرار می دهد.

 

کشمیری بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در طول این هفته تلاش شد که برخی برنامه ها با محدودیت های کرونایی و بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برگزار شود و در این راستا پویش جلسات مجازی نقد کتاب، نواختن زنگ کتابخوانی، بازدید از کتابخانه های سطح استات و تجلیل از کتابداران در نظر گرفته شد.

 

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از یکصد ناشر کتاب حمایت کرده است و در طرح پاییزه نیز 14 کتابفروشی سطح استان گلستان کتاب را با تخفیف 20 درصد به متقاضیان عرضه می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ابراز داشت: همچنین در راستای حمایت از کتابفروشان و ناشران می توانند پنج نفر را بیمه کنند و معافیت مالیاتی نیز برای این فعالان عرصه کتاب در نظر گرفته شده است.

 

کشمیری بیان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا نمایشگاه کتاب در سطح استان که به عنوان بزرگترین پدیده فرهنگی استان به شمار می رفت برگزار نمی شود و از طریق حمایت ها تلاش کردیم که این خلا را پر کنیم.

 

کد خبر 992929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha