اجرای گسترده طرح های ملی «شنبه های کتاب مساجد» همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی

مظاهری از اجرای گسترده طرح های ملی «شنبه های کتاب مساجد» همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: «رواق کتاب» یکی از طرح های ملی «شنبه های کتاب مساجد» است که در سه محور انتخاب کتاب، معرفی کتاب و انس با کتاب برگزار می شود.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستاندر شهرکرد ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی خدمت مدیران و اعضای کتابخانه های مساجد استان اظهار داشت: اساسا وظیفه همه نهادهای فرهنگی اهتمام به توسعه تقویت و گسترش مسئله کتاب و کتابخوانی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همین راستا ستاد هماهنگی کانون های مساجد طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» را با محوریت استان چهارمحال و بختیاری به عنوان «رواق کتاب» آغاز کرده است.

 

وی ابراز کرد: تمامی فعالیت های ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی ذیل شبستان فرهنگ و رواق کتاب با محوریت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

 

مظاهری تصریح کرد: طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» در راستای معرفی کتب مفید، مانا و ماندگار به جامعه آغاز شده که رویکرد انتخاب کتاب، معرفی کتاب و انس با کتاب محقق می شود.

 

مدیر فهما در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» به صورت مجازی و حقیقی است که گستره اجرای آن به ۲ صورت مسجد محور و عامه است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حوزه مسجد محور ائمه جماعات مساجد، مسئولین کانون ها، مسئولین کتابخانه ها و کتابداران اقدام به معرفی کتب مفید می کنند در فضای مجازی منتشر می شود.

 

مظاهری تصریح کرد: همچنین از ظرفیت مسئولین، شخصیت ها، نویسندگان و ناشران در قالب کلیپ ۶۰ ثانیه ای استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم نسل نوجوانان و جوانان را به سمت کتاب و کتابخوانی تشویق کنیم.

 

وی گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه های مساجد کشور، احیای نقش کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی، آشنایی با ناشران، نویسندگان و کتاب های مفید و نیازسنجی مطالعاتی نوجوانان و جوانان از اهداف طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» است.

 

وی اظهار داشت: تقویت فعالیت های مردمی و خودجوش در حوزه کتاب و کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و ترویج نهضت مطالعه مفید از دیگر اهداف طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» است.

 

مظاهری بابیان اینکه مخاطبین طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» اعضای کتابخانه ها و کانون های مساجد، نمازگزاران و عموم مردم هستند گفت: ائمه جماعات مساجد، مسئولین کانون ها، کتابخانه های مساجد و کتابداران نیز مجریان این طرح ملی هستند.

 

کد خبر 992935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha