۴۷۷  بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند

فاضل گفت: ۴۷۷ بیمار در مراکز درمانی استان بر اثر بیماری کووید ۱۹ بستری هستند که از این میزان ۸۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» ظهر امروز (شنبه 24 آبان) در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در طول هفته های اخیر شاهد افزایش بار بستری بیماران کرونایی در سطح مراکز درمانی استان گلستان هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در حال حاضر 12 شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارند و دو شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارد.

 

فاضل با بیان اینکه سطح ملی نیز محدودیت هایی را در نظر گرفته است، افزود: 477 بیمار در مراکز درمانی استان براثر بیماری کووید 19 بستری هستند که از این میزان 89  نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه 45 بیمار در حال حاضر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند، افزود: 52.2 درصد افرادی هستند که بیش از 50 سال سن دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به همکاری اصناف برای اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا تاکید کرد و گفت: تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می توانیم با کرونا مقابله کنیم.

 

کد خبر 992941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha