نیازمند مشارکت شهروندان در اهدای خون هستیم

دژکام گفت: هم اکنون به دلیل کاهش فرآورده های خونی در بانک خون استان نیازمند مشارکت شهروندان در اهدای خون هستیم.

«شراره دژکام» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: هم اکنون به دلیل کاهش فرآورده های خونی در بانک خون استان نیازمند مشارکت شهروندان در اهدای خون هستیم.

 

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل تصریح کرد: روزهای سخت بیماری کرونا شرایط افراد در زمینه اهدای خون را با مشکل مواجه کرده و در این مسئله شاهد کاهش فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران در مراکز درمانی هستیم که امیدواریم مردم در این زمینه همکاری جدی داشته باشند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: پایگاه های ثابت و سیار خونگیری استان حتی در روزهای تعطیل فعال هستند تا فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران را تامین کنند.

 

دژکام اظهار داشت: از همه مردم استان درخواست می کنیم تا با حضور در مراکز خونگیری مشارکت بیشتر در این ایام کرونایی داشته باشند و حتی بیماران کرونایی نیز با شرایط ویژه می توانند پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: تمامی پایگاه های خونگیری آمادگی کامل دارند تا بدون نگرانی از بیماری کرونا خدمات خونگیری را انجام دهند.

 

مدیر کل انتقال خون استان افزود: بسیاری از بیماران غیر کرونایی نیز نیازمند فرآورده های خونی هستند و امیدواریم با همکاری شهروندان و اهدای خون بتوانیم بانک خون استان را به وضعیت مطلوب برسانیم.

 

دژکام تاکید کرد: علاقمندان به اهدای خون می توانند با همراه داشتن کارت ملی و مراجعه به مراکز ثابت اهدای خون در این اقدام خیرخواهانه مشارکت داشته باشند.

 

کد خبر 992970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha