آزاد سازی ۲۰ هزار هکتار مرتع برای تعلیف دام

مرادی، از آزاد سازی ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع شهرستان درمیان از ابتدای آبان امسال برای بهره‌برداری و تعلیف دام مرتعداران خبر داد.

«امان الله مرادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: از ابتدای آبان امسال ۱۹ هزارو ۵۰۰ هکتار از مراتع شهرستان درمیان برای تعلیف ۱۳ هزار واحد دامی آزادسازی شد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان، با بیان اینکه آزاد سازی مراتع به مدت ۴۰ تا ۴۵ روز برای بهره برداران دام های روستاییان و عشایر شهرستان درمیان انجام می شود، هدف از احیای مراتع را افزایش ارزش کمی و کیفی پوشش گیاهی در جهت بهره برداری پایدار مراتع، افزایش تولیدات دام ها، حفاظت از خاک و جلوگیری از فرسایش آن و بهبود شاخص های اکولوژی اعلام کرد.

 

مرادی افزود: ‌۴۱۷ هزار هکتار مرتع در شهرستان درمیان وجود دارد که با وجود خشکسالی های چند ساله بیشتر این مراتع از نظر کیفیت فقیر است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان با اشاره به تولید علوفه از مراتع قُرق شده، تولید علوفه از سطح ۱۹ هزارو ۵۰۰ هکتار مرتع آزاد سازی شده را هزارو ۲۶۸ تُن اعلام کرد.

 

مرادی با بیان اینکه در هر هکتار به طور متوسط ۶۵ کیلوگرم علوفه مرتعی تولید می شود، ارزش هزارو ۲۶۷ کیلوگرم  علوفه تولید شده را یک میلیارد و 700 میلیون تومان ذکر کرد.

 

 

کد خبر 993016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha