کتاب در کانون های مساجد سرخه توزیع شد

فيض گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخواني صدها جلد کتاب به کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان سرخه اهدا شد.

«علی فیض» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب و کتابخوانی باید در جامعه نهادینه و باید به مطالعه و کتابخوانی اهتمام جدی شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه با بیان اینکه تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده ‌است اضافه کرد:همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شوند و با کتاب رشد می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد علاقه به کتاب و کتابخوانی، عوامل متعددی نقش دارند که نخستین آنها «خانواده» است اظهارداشت: در واقع نقطه آغازین ایجاد عشق و علاقه به کتاب و کتابخوانی از خانواده آغاز می شود؛ زیرا طبق دیدگاه روان شناسان، شخصیت و هویت کودک در قدم اول در خانواده شکل می گیرد. به طور طبیعی والدین علاقه مند به کتاب، فرزندانی دوستدار مطالعه خواهند داشت و عکس آن نیز صادق است.

 

فیض با بیان اینکه صدها جلد کتاب به کانون هاي فرهنگي هنري مساجد  شهرستان سرخه  توزیع شده است اضافه کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین جوانان و نوجوانان و اعضاء کانون های مساجد شهرستان از اهداف توزیع کتاب در کانون ها است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه با تاکید به اهمیت آشنا شدن نوجوانان و جوانان کانونهای فرهنگی مساجد با جایگاه و ارزش واقعی کتاب اظهار داشت: آنها باید بدانند که با مطالعه کردن می توانند آینده نگری خود را تقویت و در بهبود زندگی موثر باشند.

 

وی ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه به خصوص در قشر کودک و نوجوان را یکی از وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  عنوان کردوگفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بیش از پانصد عنوان کتاب با موضوعات مختلف دینی، علمی، دفاع مقدس و کودک ونوجوان به کانونهای فرهنگی  مساجد شهرستان سرخه اهدا شد.

 

کد خبر 993017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha