ضرورت ادامه همکاری مردم برای کنترل بیماری کرونا/ تجمعات از عوامل مهم شیوع کروناست

استاندار لرستان با دعوت از همه مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: تجمعات به خصوص دورهمی های خانوادگی عوامل مهم شیوع بیماری کرونا است.

«سید موسی خادمی» امروز (24 آبان) در حاشیه ستاد مقابله با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران،  اظهار داشت: همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات برای کنترل بیماری کرونا ضروری است.

 

استاندار لرستان با اشاره به سیر صعودی بیماری کرونا در استان، افزود:  در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا طرح جامعی برای کنترل اجتماعی بیماری کرونا عنوان شد و مقرر گردید تا هفته آینده نهایی و اجرا شود .

 

وی اظهار داشت: در این طرح، کشور به لحاظ شیوع کرونا به سه بخش قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی شده و محدودیت های خاصی برای هر کدام اعمال خواهد شد .

 

خادمی در ادامه با اشاره به اینکه اعمال محدودیت ها صرفا برای کنترل و مهار بیماری است، تصریح کرد: محدودیت های جدید نسبت به گذشته  گسترده‌تر و با شدت بیشتری اجرایی می شود .

 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: مردم در نظر داشته باشند که هدف از برگزاری جلسات، اعمال محدودیت ها و سخت گیری ها برای مهار بیماریست، از این رو فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید به عنوان یک ضرورت باشد.

 

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونای استان، تجمعات به خصوص دورهمی های خانوادگی را از علل مهم شیوع بیماری کرونا دانست و بیام کرد: بر اساس گزارش های دانشگاه علوم پزشکی، استان به لحاظ شیوع کرونا در وضع مطلوبی قرار ندارد.

 

خادمی آمار روزانه مرگ بر اثر کرونا را در استان بین ۱۲، ۱۳ و حتی ۱۵ نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به روند صعودی ابتلاء به کرونا و محدودیت در امکانات پزشکی و درمانی استان، ضرورت دارد مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

 

کد خبر 993057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha