فعالیت ۶۵ کتابخانه عمومی با محوریت کانون های فرهنگی مساجد در البرز

مقدم با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: ۶۵ کتابخانه عمومی با محوریت کانون های فرهنگی مساجد در البرز فعالیت دارند.

« ناصر مقدم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: ۶۵ کتابخانه عمومی با محوریت کانون های فرهنگی مساجد در البرز فعالیت دارند. 

 

دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: مسأله کتاب و کتابخوانی یکی از مهم ترین مسائل قابل توجهی است که با توجه به آن می توانیم شاهد رشد و پویایی جامعه باشیم.

 

وی ادامه داد: برخورداری کانون های فرهنگی هنری مساجد از کتابخانه های عمومی یکی از امتیازها و شاخص هایی است که زمینه احیاء کارکردهای مسجد را فراهم می کند و می توان آن را از امتیازهای مسجد تراز اسلامی خواند.

 

مقدم بیان کرد: ظرفیت بی نظیر مساجد در جهت ایجاد فضاهای استاندارد و امن به منظور مطالعه یکی از عوامل و انگیزه های توجه خانواده ها به مساجد است. 

 

وی با اشاره به اهمیت ایجاد جوّ روانی و امنیت خاطر خانواده به منظور حضور فرزندانشان در فضای کتابخانه عمومی مسجد عنوان کرد: یکی از امتیازهای کتابخانه های عمومی مساجد معرفی کتاب خوب است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اظهار کرد: کتاب خوب به معنای اثر ماندنی است که در دل ها جای می گیرد و کهنه نمی شود.

 

دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز اظهار کرد: بسترسازی برنامه های مطالعاتی برای قشرهای مختلف با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد به واسطه راهنمایی و هدایت امام مسجد از اولویت هایی است که در شرایط کرونا می تواند اتفاق افتد.

 

 

کد خبر 993168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha