درصد سبوس گیری در نانوایی های سیستان و بلوچستان کاهش می یابد

مدیرکل شرکت غله سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هر چقدر آرد سفیدتر باشد نان فقیرتر و بی خاصیت تر است، گفت: درصد سبوس گیری در نانوایی های سیستان و بلوچستان کاهش می یابد.

«غلامعلی گنجعلی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: ذائقه مردم به نان سفید تغییر کرده است.

 

مدیرکل شرکت غله سیستان و بلوچستان گفت: مردم استان استقبال خوبی از آرد سفید می کنند در حالی که این استقبال سبب شده که نانوایی ها به آرد سفید سمت و سو پیدا کنند.

 

گنجعلی ادامه داد: 7 ماه است که کار می کنیم که درصد سبوس گیری را پایین بیاوریم؛ نانی که تولید می شود همراه با سبوس است اما سبوس مدنظر نیست.

 

وی با اشاره به اینکه هر چقدر آرد سفیدتر باشد نان فقیرتر و بی خاصیت تر است، افزود: از 44 مواد غذایی که مورد نیاز بشر است 40 مورد در نان سبوسدار است، خردن این نان امنیت دفاعی بدن را کاملا تقویت می کند.

 

مدیرکل شرکت غله استان تصریح کرد: مردم ما را همراهی و مشارکت کنند تا به سمتی برویم که درصد سبوس گیری را کاهش دهیم و نانی که در تمامی نانوایی های سطح استان تولید می شود نان با سبوس خود آراد تامین شود و از آن نان استفاده درست کنیم.

 

گنجعلی با اشاره به اینکه درست است که نان سبوسدار از شکل، قیافه و تیپ، مورد پسند مردم نباشد اما ما به عمق موضوع کار می کنیم، تصریح کرد:  از زمانی که آرد آزاد شد آرد براساس سلیقه مردم تولید می شود ولی اکنون سبوس را وارد نان می کنیم و استفاده آن از سوی مردم نیاز به فرهنگسازی دارد؛ این انتظار را داریم که مردم با ما همراه باشند و آن نانی که مورد نیاز است تولید و به آنها عرضه کنیم.

کد خبر 993214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha