طرح «هر نفر یک وقف کتاب» در خوزستان اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام فائزی به طرح «هر نفر یک وقف یک کتاب» اشاره کرد و گفت: در این طرح هر شخص می‌تواند یک جلد کتاب را وقف کرده و به کتابخانه‌های فعال شهر یا کتابخانه‌های مساجد و بقاع متبرکه اهدا کند.

«حجت‌الاسلام فائز فائزی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا و در راستای هماهنگی‌های انجام شده با مبلغین خوزستانی طرحی در راستای حضور و کمک مبلغین در بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان اضافه کرد: این طرح به مدت یک ماه اجرا می‌شود و طی آن مبلغین در بخش‌های بیمارستانی، تغسیل و تدفین متوفیان ویروس کرونا کمک می‌کنند.

 

وی با اشاره به وضعیت کتاب و کتابخوانی در استان خوزستان افزود: در بخش کتاب و کتابخوانی همانند سایر موضوعات و فعالیت‌های قرآنی ضعیف عمل شده و موقوفات بسیار کمی در این زمینه وجود دارد و اکنون با توجه به تغییر رویکرد مردم در شرایط ویروس کرونا وضعیت مطالعه بیشتر کاهش می‌یابد.

 

رئیس مرکز افق اداره کل اوقاف خوزستان به طرح «هر نفر یک وقف یک کتاب» اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح هر شخص می‌تواند یک جلد کتاب را وقف کرده و به کتابخانه‌های فعال شهر و یا کتابخانه‌های مساجد و بقاع متبرکه اهدا کند.

 

وی با بیان اینکه باید نسل نوجوان و جوان را به مطالعه و کتابخوانی عادت دهیم تصریح کرد: امروزه با توجه به تحریم‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها شاهد گرانی کتاب‌ها هستیم، بهترین راه برای افزایش مطالعه وقف کتاب است که می‌توان با هزینه بسیار اندک تعداد بسیار بالایی از کتاب‌ها را وقف کرد و اجازه دهیم جوانان به صورت رایگان را از آنها استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام فائزی از راه‌اندازی کتابخانه قفسه باز در بقاع متبرکه خوزستان خبر داد و عنوان کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا طرحی با عنوان کتابخانه قفسه باز در بقاع متبرکه آماده اجرا بود که با شیوع این ویروس اجرای این طرح متوقف شد، اما یکی از اولویت‌های مجموعه فرهنگی در دوران پساکرونا راه‌اندازی کتابخانه‌های قفسه باز در بقاع متبرکه خواهد بود.

 

وی در پایان یاد آور شد: مطالعه نگاه انسان‌ها را به وقایع جامعه تغییر خواهد داد، بنابراین با توجه به وضعیت افزایش قیمت‌ها هر شخص می‌تواند با وقف یک یا چند جلد کتاب در مکان‌های عمومی زمینه افزایش مطالعه را در جامعه فراهم کند.

 

کد خبر 993249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha