کتاب«کارکرد زبان در داستان های قرآن کریم» در زنجان رونمایی شد

کتاب کارکرد زبان در داستان های قرآن کریم نوشته دکتر نبی الله پاک منش به مناسبت هفته قرآن و دانشگاه با حضور ریاست دانشگاه پیام نور زنجان و جمعی از پژوهشگران علوم قرآنی در زنجان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در آیین رونمایی از کتاب کارکرد زبان در داستان های قرآن کریم، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور زنجان با اشاره به اینکه قرآن کریم، کتابی جامع و کامل است، اظهار کرد: داستان های قرآن کریم، تحلیل مسائل تاریخی است.

 

حجت الاسلام شامی با بیان اینکه قرآن کریم کتاب زندگی بشریت است، ادامه داد: کتاب کارکرد زبان در داستان های قرآن کریم، اثر ارزشمندی است و بستر مناسبی برای آشنایی هرچه بیشتر با داستان های قرآن کریم فراهم می سازد.

 

در ادامه این مراسم، دکتر نبی الله پاک منش مولف کتاب کارکرد زبان در داستان های قرآن کریم به بیان خلاصه ای از کتاب مذکور پرداخت و گفت: در روز قیامت پیامبر گرامی اسلام از مهجوریت قرآن کریم توسط امت خود نزد خداوند شکایت خواهد کرد.

 

پاک منش با اشاره به اینکه این کتاب در سه بخش معرفی کتاب، پاسخ به شبهات در خصوص کارکرد زبان و تاثیر ادبیات عرب به رشته تحریر درآمده است، ادامه داد: انسان همواره به شنیدن داستان علاقمند است و هراندازه داستانی حقیقی باشد بر شنونده تاثیرگذاری بیشتری دارد.

 

مولف کتاب کارکرد زبان در داستان های قرآن کریم خاطرنشان کرد: در این کتاب چهار ویژگی اساسی داستان های قرآن کریم بیان شده است که یکی از این موارد اتفاق افتادن این داستان ها در دنیای واقعی است.

 

وی با بیان اینکه ساختار داستان سرایی قرآن کریم نهایت اختصار بدون کوچکترین خلل در معنا است، گفت: تکراری نبودن داستان ها و بیان حقایق علمی در قالب داستان از دیگر ویژگی های داستان های قرآن کریم است.

 

کد خبر 993425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha