مردم فرهنگ دوست و با اخلاق سمنان زمینه ساز کسب عنوان پایتخت کتاب شوند

ناظم رضوی گفت: مردم فرهنگ دوست و با اخلاق سمنان باید همانند گذشته با مشارکت وهمراهی خود زمینه ساز کسب عنوان پایتخت کتاب برای این شهر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛« سید محمد ناظم رضوی » در مراسم رونمایی طرح های پایتخت کتاب در استان سمنان توجه به مطالعه و کتاب را مبنای توسعه فکری و اندیشه ورزی در جوامع دانست و گفت: در این زمینه توجه و تاکید بر افزایش سرانه مطالعه و علاقه مند کردن شهروندان به مطالعه باید بیش از پیش مورد توجه و همت مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

 

شهردار سمنان ضمن تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر هدف گذاری در خصوص کتاب و ارتقای شاخص‌های مطالعه در جامعه گفت: شهرداری به صورت جدی به این مباحث ورود کرده و طرح‌هایی را در دستور اجرا و طراحی دارد.

 

وی با اشاره به برخی از این طرح‌ها گفت: سازمان‌های بازیافت و سیما و منظر شهرداری سمنان نیز در این عرصه وارد شده و در برنامه های خود توجه به کتاب و نیز ایجاد المان‌های شهری بر مبانی کتاب را در دستور کار دارند.

 

ناظم رضوی با تاکید بر اینکه هدف اصلی این طرح ها را افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه عنوان کردوادامه داد: در سمنان، طرح ها و برنامه هایی برای کسب عنوان پایتخت کتاب برای سمنان، جام باشگاه های کتابخوان کودک و نوجوان و برنامه های متنوعی به مناسبت هفته کتاب در حال اجرا است که امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد ارتقای سطح مطالعه در جامعه فرهنگی و با قدمت تاریخی این استان باشیم.

 

شهردار سمنان افزایش همکاری‌ها و مشارکت نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی در حوزه کتاب، حمایت ازایده‌های نو و ابتکاری در حوزه کتاب،ترویج کتاب‌خوانی و طراحی برنامه‌های جذاب و مردم‌پسند در حوزه کتاب را از جمله اهداف اجرای طرح پایتخت کتاب برشمردوافزود: برای ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی، هر سال شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود که تاکنون اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد و شیراز موفق به کسب این عنوان شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه سمنان از دیرباز پیشرو و فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی بوده است گفت: مردم فرهنگ دوست و با اخلاق سمنان نیز باید همانند گذشته با مشارکت خود این طرحها را همراهی و زمینه ساز کسب عنوان پایتخت کتاب برای این شهر باشند.

 

کد خبر 993445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha