واردات بی‌ضابطه برنج کشاورزان شمالی را متضرر می‌کند

بهروزی‌فر حمایت از تولیدکننده داخلی را در سال مزین به جهش تولید مورد تاکید قرار داد و گفت: واردات بی‌ضابطه برنج، کشاورزان شمالی را متضرر می‌کند.

«خلیل بهروزی‌فر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: واردات بی‌ضابطه و خارج از قاعده برنج خارجی، کشاورزان شمالی را متضرر کرده و به آنان آسیب می‌زند.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس لزوم حمایت از تولیدکننده داخلی را امری که متولیان و مسئولان دستگاه‌های ذیربط باید به آن اهتمام بیشتری داشته باشند خواند و عنوان کرد: زمینه‌سازی برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور تکلیفی است که بر دوش همه مسئولان قرار دارد.

 

بهروزی‌فر خودکفایی در تولید محصولات و رفع وابستگی به خارج از کشور را از جمله اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی خواند و ابراز داشت: واردات بی رویه برنج خارجی توسط واسطه‌گران و دلالان در سال‌ها و سنوات گذشته بسیاری از کشاورزان و شالیکاران گیلانی را متضرر کرده است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزایش هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت برنج را یکی از مشکلاتی که کشاورزان برنجکار با آن مواجه‌اند دانست و یادآور شد: امسال نیز در مورد برداشت برنج به جهت بارش شدید باران، محصول برنج شالیکاران شمالی به ویژه گیلان آسیب فراوانی دید.

 

وی حمایت و پشتیبانی از بخش تولید، کشاورزان و جبران خسارت‌های آنان را خواستار شد و اذعان کرد: تمام دستگاه‌ها و نهادها برای تحقق شعار جهش تولید و استفاده از توانمندی‌های داخلی رسالتی بزرگ بر عهده دارند از طرفی مجلس هم برای عملیاتی شدن این راهبرد تلاش می‌کند.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در پیامشان به نمایندگان مجلس جدید، حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی، معیشت مردم، جوانان و اشتغال را مورد تاکید قرار دادند.


 

کد خبر 993457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha