بهزاد فراهانی نخستین کتاب داستان خود را در پویش کتابخوانی ملی رونمایی کرد

بهزاد فراهانی از انتشار نخستین کتاب خود در حوزه ادبیات داستانی خبر داد و گفت: به تازگی پا از ادبیات نمایشی فراتر گذاشتم و به سمت ادبیات داستانی رفته ام و کتاب «پنجاه و پنج داستان کوتاه» را که شرح زندگی خودم از کودکی تا امروز است را نوشته ام.


به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، «بهزاد فراهانی»، بازیگر وفیلمنامه نویس با پیوستن به پویش «کتابخوانی ملی» که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران آغاز شده است؛ گفت: کتاب «پنجاه و پنج داستان کوتاه» نخستین کتاب در حوزه ادبیات داستانی را نوشته ام که خوب یا بد بودن این داستان باید توسط مخاطبان ارزیابی شود اما سعی کردم با این کتاب یادگار خوبی از خودم برای مردم به جای بگذارم که برگه سبزی است تفحه درویش.


وی در ادامه داد: هر انسان اهل ادب و فرهنگ، از کودکی کتاب را رفیق و همراه خود داشته است. به اعتقاد من کتاب معلم بزرگ، نگهدار اسرار و رفیق مهربانی برای انسان است و اندیشیدن را به او می آموزد. اما همواره از این مهم غافل بوده ایم و فرهنگ سازی در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی نشده است.


این فیلمنامه نویس گفت: من کارمند قدیمی سازمان صدا و سیما هستم. در طول سال ها کار در این سازمان آنقدر که تبلیغ خوردنی‌ها را دیده ام تبلیغ کتاب را ندیده ام. شاید به ندرت برنامه ها برای کودکان با محوریت قصه خوانی برای آنها ساخته شده باشد.  


فرهانی پیشکسوت هنرهای نمایشی افزود: متاسفانه ما مبلغان خوبی برای زبان و ادبیات فارسی نبوده و نیستیم، یادمان رفته صاحب چه کشوری هستیم. فراموش کردیم بزرگان ادبیات ایران با غیرت تلاش کردند تا زبان و ادبیات فارسی در این سرزمین باقی بماند و حال اینکه ما به عنوان میراث داران باید با ترغیب و ترویج کتاب و کتابخوانی برای ماندگار شدن داشته های ایران مان به ویژه برای نسل جوان تلاش کنیم.
این بازیگر و کارگردان تئاتر ادامه داد: زیباترین کتابی که در چند سال اخیر خواندم «پیر پرنیان‌ اندیش» نام دارد کتابی درباره هوشنگ ابتهاج شاعر زمانه، حافظ دوران و سایه ادبیات ایران. توصیه می کنم به نسل جوان و همنسلان خودم که این کتاب را مطالعه کنند.


بهزاد فراهانی بازیگر و فیلمنامه نویس خاطرنشان کرد: باید تمرین کتاب خواندن کنیم تا آثار نویسندگان در کتابخانه ها خاک نخورد. وقتی به کتابفروشی‌های جلوی دانشگاه نگاه می‌کنم خستگی و غصه‌مندی را در چهره کارگران و ناشران خوب کشور می‌بینم؛ ناراحت می شوم. زیرا آنها افرادی هستند که برای فرهنگ میهن از جان مایه گذشته اند. ولی متاسفانه کتاب مهجور مانده است و هر اندازه کتاب مهجور بماند انسان به ورطه سقوط و نابودی می افتد. در نهایت می خواهم بگویم هرکتابی که بخوانید خوب است و فقط کتاب بخوانید.

کد خبر 993463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha