توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه بیش از پیش شدت یافته است

رمضانی گفت: علی رغم تمام مشکلات موجود در ابتدای کار برای فعالیت کتابخانه های عمومی در فضای مجازی، کتابداران کتابخانه های عمومی کشور به سرعت با شرایط جدید آشنا شدند و درحال حاضر تلاش کتابداران در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه بیش از پیش شدت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی رمضانی» در مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتابخوانی خراسان رضوی در دومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار ضمن تبریک هفته کتابخوانی و کتابدار  به خادمان عرصه فرهنگ در کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی؛ گفت: درحالی که در سال جاری با شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی بر جامعه حاکم شده است و در تمامی خانواده ها نشانی از استرس و اضطراب دیده می شود فعالیت کتابخانه های عمومی در بستر فضای مجازی جهت ترویج فرهنگ مطالعه در خانه ها و منازل جایگاه خود را پیدا کرده است.

 

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: مطالعه و کتابخوانی غذای روح بشر است و همانگونه که غذای جسم لازم است غذای روح نیز باید برای استفاده افراد فراهم باشد.

 

رمضانی تاکید کرد: علی رغم تمام مشکلات موجود در ابتدای کار برای فعالیت کتابخانه های عمومی در فضای مجازی،  کتابداران کتابخانه های عمومی کشور به سرعت با شرایط جدید آشنا شدند و درحال حاضر تلاش کتابداران برای انجام رسالت خود در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه بیش از پیش شدت گرفته است.

 

شایان ذکر است در دومین روز از هفته کتاب کتابخوانی و کتابدار با حضور مهدی رمضای، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محمد صادق براتی معاون هماهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی و حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی استان خراسان رضوی تقدیر شد.

 

در بخش تقدیر از انجمنهای فعال کتابخانه های عمومی استان از احمد شافعی،فرماندار باخرز؛مرتضی حمیدی،  فرماندار تربت جام؛ مرتضی محبی فر،فرماندار جغتای؛ حسین جمشیدی،  فرماندار جوین ؛حسین سنجرانی  ،فرماندار  خواف و حامد قربانی،  فرماندار   گناباد به عنوان فرمانداران برگزیده مسئول انجمن کتابخانه های عمومی در استان تقدیر شدند.

 

در بخش کتابداران و کتابخوانان برگزیده استان نیز اسماء قلی زاده،کتابدار نمونه استان در فعالیت های  شاخص،حسین ملکوتی،کتابدار نمونه استان در فعالیت های  ترویجی،الهه فیض،  کتابدار نمونه استان در فضای مجازی ؛سمانه خوشبخت،کتابدار نمونه استان در فضای مجازی؛فاطمه زهرا قلعه نوی،  کتابخوان  نمونه استان در رده سنی نوجوان و سجاد نیکخوی،  کتابخوان نمونه استان در رده سنی کودک تقدیر شدند.

 

کد خبر 993575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha