بیمارستان بشرویه  نيازمند ۲۰ ميليارد ريال اعتبار برای خريد دستگاه اکسیژن‌ساز است

عامری گفت: بیمارستان شفا بشرویه نيازمند ۲۰ ميليارد ريال اعتبار برای خريد دستگاه اکسیژن‌ساز است.

«مهدی عامری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان بشرویه میانگین ۲۰ تا ۳۰ بیمار کرونایی بستری در شبانه روز دارد که مهمترین نیاز درمانی آنان اکسیژن است.

 

رئیس بیمارستان شفا بشرویه گفت: مصرف اکسیژن در بیمارستان بشرویه به بیش از ۱۰ برابر رسیده در حالی که این بیمارستان هنوز دستگاه اکسیژن ساز ندارد.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون اکسیژن مورد نیاز بیمارستان شفا بشرویه از کارخانه اکسیژن شهرستان طبس به سختی و به شکل کپسول تامین می شود، افزود: روزانه در دو نوبت باید ماشین به شهرستان طبس اعزام شود تا حداقل در هر نوبت ۳۰ کپسول ۴۰ لیتری برای بیمارستان بفرستند.

 

عامری ادامه داد: میانگین مصرف اکسیژن بیمارستان در شبانه روز حداقل ۵۰ کپسول ۴۰ لیتری است که اگر فرایند تامین اکسیژن بیماران این بیمارستان برای لحظه ای دچار نقص شود با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

 

رئیس بیمارستان شفا بشرویه با تأکید بر اینکه مهمترین نیاز ما تامین دستگاه اکسیژن ساز است، یادآور شد: اکنون از فاصله ۱۲۰ کیلومتری (طبس) اکسیژن تامین می شود و از طرفی تعداد کپسول اکسیژن بیمارستان کم است و مجبوریم در شبانه روز دو نوبت ماشین به طبس اعزام کنیم.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر به عنوان یک اقدام سریعتر درخواست تامین ۵۰ تا ۱۰۰ کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن برای بیمارستان شفا بشرویه داده ایم.

 

عامری با اشاره به اینکه طی چندین نوبت تامین دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان بشرویه ارسال شده است، افزود: تامین دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان نیازمند بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.

 

رئیس بیمارستان شفا بشرویه گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پیشنهاد داده که اگر ۵۰ درصد هزینه دستگاه اکسیژن ساز توسط خیران تامین شود مابقی آن را دانشگاه پرداخت خواهد کرد.

کد خبر 993636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha