طرح هادی ۳۵۷ روستای خراسان جنوبی اجرا نشده است

آسمانی مقدم گفت: به دلیل کمبود اعتبارات تا کنون طرح هادی در ۳۵۷ روستای خراسان جنوبی اجرا نشده است.

«علی اصغر آسمانی مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهارکرد: در خراسان‌ جنوبی ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که تاکنون برای تمام روستاها طرح هادی تهیه شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۵۶۱ روستا فاز  اول و دوم طرح هادی اجرا شده است، گفت: تاکنون در زمینه اجرای طرح هادی روستایی در خراسان جنوبی، ۱۴۲میلیارد و ۸۵۸ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

 

وی بیان کرد: زیرسازی، آسفالت و سنگفرش معابر، ترانشه‌برداری، جداره‌سازی برای هدایت آب‌های سطحی، اجرای پُل و دیوار سنگی از جمله اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح هادی روستاها است.

 

آسمانی مقدم بیان کرد: در حال حاضر طرح هادی روستایی در ۳۵۷ روستای خراسان جنوبی به دلیل کمبود اعتبارات اجرا نشده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی برای اجرای طرح هادی روستایی برای خراسان جنوبی مصوب شده است، افزود: همچنین بیش از هشت میلیارد تومان اعتبار ملی نیز تخصیص یافته است.

 

آسمانی مقدم بیان کرد: به صورت میانگین برای اجرای طرح هادی یک روستا با جمعیت ۱۰۰ خانوار بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

وی یادآور شد: طرح هادی روستایی با اهدافی از جمله ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی، رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیط زیستی و عمومی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با حمایت دولت اجرا می‌شود.

 

 

کد خبر 993756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha